Wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk.
Wynik postępowania: rozstrzygnięte
Data rozstrzygnięcia: 2013-01-21
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia na wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn.zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający:
- na części 1 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 10 Konsorcjum firm:
Zakład Remontowo - Budowlany Marian Pieniążkiewicz z siedzibą w Gdańsku przy ul. Piotrkowskiej 15/14, "BRATEX" Arkadiusz Plotke z siedzibą w Cedrach Wielkich, Leszkowy 45, ELIA Elektroinstalacje Piotr Grygier z siedzibą w Gdańsku przy ul. Toruńskiej 18B/35 ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) 11,62 zł oraz ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) 10,23 zł.UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna oferta spełniająca wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i niepodlegająca odrzuceniu.
- na części 2 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 4 Konsorcjum firm: Zakład Dekarsko - Budowlany Maciej Pieniążkiewicz z siedzibą w Gdańsku przy ul. Piotrkowskiej 15/14, ?HYDRAULIK? Czesław Skerka z siedzibą w Gdańsku przy ul. Chmielnej 26, Instalatorstwo Elektryczne Stefan Pertyński z siedzibą w Żukowie przy ul. Witosławy 33 ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) 44,85 zł oraz ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) 16,83 zł.
UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna oferta spełniająca wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i niepodlegająca odrzuceniu.
- na części 3 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 6 firmy Przedsiębiorstwo Budowlano ? Instalacyjne PC Paweł Cejnóg z siedzibą w Gdańsku przy ul. Jana Husa 18/7 ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) 2,42 zł oraz ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) 15,84 zł.
UZASADNIENIE WYBORU:
Oferta najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- na części 4 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 8 firmy ?BRATEX? Arkadiusz Plotke z siedzibą w Cedrach Wielkich, Leszkowy 45 ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) 13,62 zł oraz ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) 10,91 zł.
UZASADNIENIE WYBORU:
Oferta najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- na części 5 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 3 firmy ?KOMPLEX? Lucyna Smerdel z siedzibą w Żukowie przy ul. Wyspiańskiego 6 ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) 20,87 zł oraz ze stawką roboczogodziny (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) 15,18 zł.
UZASADNIENIE WYBORU:
Oferta najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Jednocześnie informuję, że następujący Wykonawcy złożyli oferty:
Numer oferty
|
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz
adres wykonawcy |
Cena
|
1
|
PHU ?LABAR? Lech Labudda
|
Część 3
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 48,88 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 48,88 zł
|
2
|
Ogólnobudowlane i Instalacyjne
Krzysztoń Józef
80-180 Kowale Gm. Kolbudy, ul. Pałacowa 19
|
Część 4
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 14,52 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 14,52 zł
|
3
|
?KOMPLEX? Lucyna Smerdel
|
Część 5
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 20,87 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 15,18 zł
|
4
|
KONSORCJUM FIRM:
Zakład Dekarsko - Budowlany
Maciej Pieniążkiewicz
80-180 Gdańsk, ul. Piotrkowska 15/14
?HYDRAULIK? Czesław Skerka
80-748 Gdańsk ul. Chmielna 26
Instalatorstwo Elektryczne Stefan Pertyński
83-330 Żukowo ul. Witosławy 33
|
Część 2
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 44,85 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 16,83 zł
|
5
|
Zakład Ogólnobudowlany ,,BUD-ZET? Zdzisław Bogdanowicz
83-034 Kleszczewo, ul. Brzozowa 41
|
Część 1
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 28,35 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 19,55 zł
|
6
|
Przedsiębiorstwo Budowlano ? instalacyjne PC Paweł Cejnóg
80-315 Gdańsk, ul. Jana Husa 18/7
|
Część 3
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 2,42 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 15,84 zł
|
7
|
Zakład Budowlany ?ALTON? Jan Cejnóg
|
Część 4
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 23,26 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 23,26 zł
|
8
|
83-020 Cedry Wielkie, Leszkowy 45
|
Część 4
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 13,62 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 10,91 zł
|
9
|
Nad-Bud. Bogusław Nadolski
|
Część 3
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 15,64 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 11,44 zł
|
10
|
KONSORCJUM FIRM:
Zakład Remontowo - Budowlany Marian Pieniążkiewicz 80-180 Gdańsk, ul. Piotrkowska 15/14
ELIA Elektroinstalacje Piotr Grygier 80-747 Gdańsk ul. Toruńska 18B/35
|
Część 1
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 11,62 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 10,23 zł
|
11
|
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ?MIZAN? Sławomir Ossowski
80-462 Gdańsk ul. Burzyńskiego 10A
|
Część 5
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 20,98 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 26,98 zł
|
12
|
?MITRON? Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane Leszek Ossowski
83-400 Kościerzyna ul. Cegielnia 3
|
Część 3
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 19,98 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 25,99 zł
|
13
|
?KOMPLEKS? Krzysztof Dziemiński
|
Część 2
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 19:00 do 07:00) - 20,94 zł
stawka rbg (praca wykonywana w godz. od 07:00 do 19:00) - 4,86 zł
|
Poniżej przedstawiam streszczenie oceny i porównania złożonych ofert zawierające punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną ich punktację:
CZĘŚĆ 3
Nr oferty
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 19:00 do 07:00)
65 %
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 07:00 do 19:00)
35 %
|
Razem
|
6
|
65,00
|
35,00
|
100,00
|
12
|
7,87
|
21,33
|
29,20
|
CZĘŚĆ 4
Nr oferty
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 19:00 do 07:00)
65 %
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 07:00 do 19:00)
35 %
|
Razem
|
2
|
60,97
|
26,30
|
87,27
|
7
|
38,06
|
16,42
|
54,48
|
8
|
65,00
|
35,00
|
100,00
|
CZĘŚĆ 5
Nr oferty
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 19:00 do 07:00)
65 %
|
Liczba pkt w kryterium
stawka roboczogodziny ?
(praca wykonywana w godz.
od 07:00 do 19:00)
35 %
|
Razem
|
3
|
65,00
|
35,00
|
100,00
|
11
|
64,66
|
19,69
|
84,35
|
Umowy w sprawie zamówienia publicznego mogą być zawarte:
na część 1, 2, 3, 4 i 5 po 31.01.2013 r.
Treść postępowania:
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk;
Województwo: Pomorskie
Państwo: Polska
Tel.: 58 320-10-32/58 320-02-20/58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35
Adres strony internetowej: www.gznk.pl
Rodzaj instytucji zamawiającego: podmiot prawa publicznego
Główny przedmiot lub przedmioty działalności: zarządzanie nieruchomościami
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej powyżej 200 000 EURO
wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk.
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług:
Usługi
Kategoria usług: nr: 1
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GDAŃSK Kod NUTS PL634.
Informacje na temat umowy ramowej: NIE DOTYCZY
KRÓTKI OPIS ZAMÓWIENIA LUB ZAKUPU:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie administrowanym przez Zamawiającego.
Szczegółowy zakres rzeczowy robót:
I Konserwacje ogólnobudowlane
Konserwacje ogólnobudowlane, drobne naprawy oraz usuwanie awarii w częściach wspólnych budynków (klatki schodowe, korytarze piwniczne, strychy, wózkarnie, suszarnie, pralnie, oraz pomieszczenia schronowe) oraz budynków użytkowych wolnostojących z uwzględnieniem garaży, komórek gospodarczych, w.c. wolnostojących obejmują roboty w zakresie pokryć dachowych, elewacji budynków, stolarki okiennej i drzwiowej, przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych.
1) Zakres robót obejmuje w szczególności:
- miejscową likwidację przecieków wody poprzez przecięcie pęcherzy oraz wstawienie łat na powierzchni dachu,
- uszczelnienie pokrycia dachowego,
- czyszczenie i udrożnienie rynien i rur spustowych,
- konieczną wymianę rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
- naprawę poprzez prostowanie, mocowanie i lutowanie drobnych uszkodzeń obróbek blacharskich, daszków, pasów nadrynnowych i podrynnowych, parapetów, rynien, rur spustowych itp. łącznie z zabezpieczeniem antykorozyjnym,
- uzupełnienie i uszczelnienie pokrycia dachówką oraz gąsiorów,
- reperację, wymianę włazów dachowych, elementów drabin, klamer włazowych, ław kminiarskich itp,
- uzupełnienie izolacji ścian fundamentowych,
- miejscową reperację odparzonego tynku bez względu na rodzaj podłoża,
- uzupełnienie ubytków tynku (podłoża) wraz z przetarciem nowego tynku,
- usunięcie drobnych uszkodzeń w elementach elewacji budynku (gzymsy, elementy balkonowe, loggie, zadaszenia, murki oporowe),
- naprawa płyt balkonowych (np. naprawa tynków, odwodnienia, izolacji)
- naprawa ściany na klatce schodowej,
- naprawa ściany z ewentualnym odgrzybieniem i dociepleniem na klatce schodowej przy drzwiach wejściowych i w okolicach strychu,
- zabezpieczenie uszkodzonych stropów przez podparcie do czasu remontu,
- dopasowanie stolarki okiennej i drzwiowej oraz regulacja baskwili, zamków, itp. w pomieszczeniach wspólnego użytkowania oraz szklenie, wymiana zamków i samozamykaczy,
- naprawa stolarki okiennej,
- drobne naprawy drzwi wejściowych i wiatrołapów,
- naprawę uszkodzeń posadzek, podłóg i schodów (np. poręczy, tralek słupów schodowych, stopni i podstopni) w pomieszczeniach wspólnego użytkowania,
- odnowienie (malowanie) pomieszczeń wspólnego użytkowania,
- drobną reperację czap kominowych,
- przemurowanie główek kominowych,
- uzupełnienie spoinowania zewnętrznego komina względnie uzupełnienie lub wymiana tynku na kominie,
- przemurowanie pęknięć komina,
- wymianę i osadzenie drzwiczek wyczystnych,
- uzupełnienie kratek wentylacyjnych,
- wykonanie przełączeń wg wskazań opinii kominiarskich,
- zabezpieczenie lokali mieszkalnych po wykwaterowaniu wraz z dorobieniem kluczy do pomieszczeń wspólnych, skrzynek listowych,
- zabezpieczenie naderwanego lub zerwanego pokrycia dachowego
- uszczelnienie pokrycia dachówką oraz gąsiorów,
- zabezpieczenie drobnych uszkodzeń w elementach elewacji budynku (gzymsy, elementy balkonowe, loggie, zadaszenia),
- zabezpieczenie uszkodzonej ściany przez podparcie do czasu remontu,
- zabezpieczenie uszkodzonego komina,
- zabezpieczenie lokali użytkowych ? pustostanów,
- inne roboty konserwacyjne nie wymienione wyżej.
2) Szczegółowy zakres rzeczowy robót w lokalach mieszkalnych i użytkowych do zasiedlenia, w.c. wolnostojących, garaży stanowiących własność Gminy Gdańsk, którego realizacja będzie uzależniona od środków finansowych posiadanych przez zamawiającego obejmuje:
- naprawę stolarki okiennej i drzwiowej wraz ze szkleniem,
- naprawę podłóg, posadzek,
- wymianę wykładzin podłogowych,
- częściową wymianę tynków oraz roboty odgrzybieniowe,
- odnowienie ścian i sufitów w lokalach do zasiedlenia,
- naprawę wentylacji.
3) Naprawa chodników (dojście do budynku), schodów do budynku.
II Konserwacje sanitarne
Konserwacje, drobne naprawy oraz usuwanie awarii instalacji sanitarnych oraz urządzeń i węzłów cieplnych w części wspólnej budynków mieszkalnych oraz budynków użytkowych wolnostojących z uwzględnieniem garaży, komórek gospodarczych, wc. wolnostojących obejmują roboty w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnej, gazowej, centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej.
1) Zakres robót obejmuje w szczególności:
a) Instalacja wodno-kanalizacyjna:
- sprawdzenie prawidłowości działania wodomierza głównego, kontrola plomb,
- sprawdzenie stanu instalacji wodnej wraz z usunięciem nieszczelności, poprzez uszczelnienie połączeń bądź wymianę odcinka przewodów,
- uszczelnienie, wymiana i montaż zaworów odcinających mieszkaniowych i innych na wewnętrznej instalacji,
- montaż wodomierzy mieszkaniowych,
- czyszczenie i udrożnienie pionów i poziomów kanalizacyjnych oraz usuwanie miejscowych przecieków poprzez uszczelnienie połączeń lub wymianę odcinków przewodów,
- odpompowanie wody z piwnic,
- naprawa i wymiana rur wywietrznikowych oraz zaworów napowietrzających zamontowanych na pionach kanalizacyjnych,
- okresowe oględziny i czyszczenie rewizji, montaż brakujących rewizji na pionach bądź poziomach w piwnicach budynków,
- czyszczenie kratek, studzienek kanalizacji sanitarnej, deszczowej i studni wodomierzowych przy budynkach gminnych, na sieciach będących w eksploatacji Zamawiającego,
- naprawa, uzupełnienie i wymiana włazów studzienek rewizyjnych, wodomierzowych i szamb łącznie z ich zamontowaniem,
- uszczelnienie, wykonanie nowych studzienek rewizyjnych w piwnicach budynków lub na zewnątrz budynków,
- naprawa lub wymiana urządzeń sanitarnych w pomieszczeniach wspólnego użytkowania,
- wymiana urządzeń w lokalach pod zasiedlenie,
- zamurowanie i otynkowanie wykutych otworów w ścianach i sufitach po robotach instalacyjnych,
- odmrażanie instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej,
- przeczyszczenie pionów i poziomów kanalizacyjnych, przykanalików ze studzienką przed budynkiem łącznie,
- uszczelnienie złącza i kielichów instalacji kanalizacyjnej,
- wypompowanie beczkowozem wody z zalanych piwnic,
- wymiana skorodowanych kształtek na instalacji wodnej od wodomierza głównego na budynku do punktu odbiorczego, który należy do lokatora,
- usunięcie ewentualnych przecieków instalacji wodociągowej wymiana uszczelnień od wodomierza głównego na budynku do punktu odbiorczego, który należy do lokatora,
- wymiana głowic w zaworach na pionach,
- w przypadku powstania innych awarii odcięcie dopływu wody na mieszkanie, pion lub budynek,
- inne roboty konserwacyjne nie wymienione wyżej.
Prace należy wykonywać wyłącznie na pionach kanalizacyjnych, poziomach w piwnicach budynków i na przykanaliku do pierwszej studzienki kanalizacyjnej, a w zakresie instalacji wodociągowej na odcinku od wodomierza głównego do zaworów odcinających w lokalach.
b) Instalacja gazowa:
- usunięcie nieszczelności instalacji w budynku,
- kontrola funkcjonowania podejść pod gazomierz,
- przeprowadzenie prób szczelności instalacji lub jej części w razie podejrzeń o nieszczelność,
- okresowa kontrola zabezpieczenia kurka głównego, szafki i jej zamknięcia na zamek energetyczny oraz zaworów odcinających na urządzeniach, podejściach przed urządzeniami wraz z oceną stanu zabezpieczenia antykorozyjnego instalacji,
- konserwacja antykorozyjna instalacji żółtą farbą ochronną,
- zamurowanie i otynkowanie wykutych otworów w ścianach i sufitach po robotach instalacyjnych,
- w razie konieczności, odcięcie i zaspawanie podejścia pod urządzenia gazowe zamontowane przez najemcę bez zgody wynajmującego,
- awaryjna likwidacja odwadniaczy, naprawa lub wymiana kurków,
- wymiana urządzeń w lokalach pod zasiedlenie,
- kontrola instalacji gazowej w lokalach do zasiedlenia,
- odmrażanie instalacji gazowej.
- zlokalizowanie nieszczelności na instalacji gazowej od głównego kurka gazowego do przyboru włącznie,
- usunięcie przecieków gazu polegające na wymianie uszczelnienia instalacji gazowej wraz z wykonaniem próby szczelności,
- w przypadku powstania innych awarii gazowych odcięcie dopływu gazu na instalacji gazowej,
- inne roboty konserwacyjne nie wymienione wyżej.
Prace do wykonania na instalacji od kurka głównego do urządzeń odbiorczych (z wyłączeniem tych urządzeń)
c) Instalacja centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej:
- w uzasadnionych przypadkach, w uzgodnieniu z GPEC, spuszczenie i uzupełnienie czynnika grzewczego w instalacji,
- kontrola stanu technicznego instalacji z usunięciem występujących przecieków,
- uszczelnienie lub wymiana pojedynczych zaworów grzejnikowych i zaworów przelotowych pod pionami instalacji c.o. i cwu. oraz automatycznych odpowietrzników na pionach c.o.,
- wymiana skorodowanych odcinków rur wewnętrznych instalacji,
- przeprowadzanie przeglądów instalacji przed i po sezonie grzewczym,
- regulacja instalacji cyrkulacyjnej ciepłej wody użytkowej, wymiana pomp cyrkulacyjnych,
- sprawdzenie i uzupełnienie ubytków izolacji ciepłochronnej przewodów c.o., cwu,
- zamurowanie i otynkowanie wykutych otworów w ścianach i sufitach po robotach instalacyjnych,
- uzupełnienie manometrów i termometrów na rozdzielaczach instalacji c.o.,
- okresowe czyszczenie filtrów siatkowych na instalacji cwu oraz na instalacjach c.o. w pomieszczeniach rozdzielaczy,
- odmrażanie instalacji centralnego ogrzewania w lokalach niezasiedlonych, piwnicach, klatkach schodowych,
- uzupełnienie wody w instalacji wewnętrznej c.o. (dotyczy węzłów nie przekazanych do GPEC),
- odpowietrzenie instalacji c.o. (dotyczy węzłów nie przekazanych do GPEC),
- usunięcie przecieków zaworów grzejnikowych w lokalach mieszkalnych,
- usunięcie przecieków na złączach grzejnikowych w lokalach mieszkalnych,
- usunięcie przecieków dławic zaworów w lokalach mieszkalnych ,
- usunięcie przecieków odpowietrzników w lokalach mieszkalnych,
- usunięcie przecieków na korkach grzejnikowych w lokalach mieszkalnych,
- w przypadku powstania przecieków na złączach grzejnikowych zdemontowanie grzejnika i zabezpieczenie gałązki korkami,
- inne roboty konserwacyjne nie wymienione wyżej.
Prace dotyczą całej instalacji wewnętrznej od:
- zaworów progowych w węźle cieplnym, gdy węzeł eksploatowany jest przez Zamawiającego,
- rozdzielaczy, gdy węzeł cieplny jest eksploatowany przez GPEC.
2) Szczegółowy zakres rzeczowy robót w lokalach mieszkalnych i użytkowych do zasiedlenia, wc wolnostojących stanowiących własność gminy Gdańsk obejmuje:
- uszczelnienie wewnętrznej instalacji gazowej (bez urządzeń odbiorczych)
- naprawę wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą zaworów grzejnikowych i grzejników.
III Konserwacje elektryczne
Konserwacje instalacji elektrycznej, drobne naprawy oraz usuwanie awarii w lokalach mieszkalnych w części wspólnej budynków mieszkalnych oraz budynków użytkowych wolnostojących z uwzględnieniem garaży, komórek gospodarczych, wc. wolnostojących.
1) Zakres robót obejmuje w szczególności:
- wymiany lub uzupełnienia żarówek w lampach na klatkach schodowych, piwnicach itp.,
- uzupełnienia brakujących kloszy w częściach wspólnych,
- wymiany lub naprawy lamp, wyłączników, przycisków na klatkach schodowych, piwnicach, strychu,
- naprawy, regulacji lub wymiany automatów schodowych, zmierzchowych,
- naprawy lub wymiany ograniczników mocy lub innych urządzeń ograniczających kradzież prądu na klatkach schodowych,
- wymiany bezpieczników, gniazd i główek bezpiecznikowych w obwodzie administracyjnym budynków, wymiana dekli i pierścieni rozgałęźnych,
- utrzymania skrzynek elektrycznych piętrowych i głównych w czystości,
- sprawdzenia umocowania przewodów elektrycznych,
- wyszukiwania przerw i zwarć w instalacji elektrycznej, usuwanie przyczyn wraz z wymianą przewodów w instalacji elektrycznej budynku,
- usuwania uszkodzeń w instalacji odgromowej budynku,
- sprawdzenia instalacji elektrycznej celem założenia licznika energii elektrycznej dla lokali mieszkalnych,
- wykonywanie pomiarów instalacji elektrycznej oraz skuteczności ochrony od porażeń i sprawdzanie instalacji,
- zabezpieczenia obiektu przed skutkami awarii np. przez odłączenie instalacji,
- wymiany elementów tablic licznikowych bez wymiany bezpieczników, zalicznikowych obwodów mieszkaniowych,
- wymiany pierścieni rozgałęźnych w lokalach mieszkalnych,
- wymiany elementów tablic licznikowych obwodów administracyjnych,
- wymiany zabezpieczeń obwodów przedlicznikowych, przeizolowanie puszek piętrowych lub ich wymiany,
- wymiany zabezpieczeń głównych pionów,
- podłączenia upalonych przewodów za tablicą główną,
- sprawdzenia podłączeń w pierścieniach rozgałęźnych bez wymiany bezpieczników obwodów mieszkaniowych w lokalach gminy,
- inne roboty konserwacyjne nie wymienione wyżej.
Konserwacji i drobnym naprawom podlega wewnętrzne zasilanie w energię od złącza kablowego dostawcy energii do odbiornika w lokalach mieszkalnych, a w lokalach użytkowych do licznika.
2) Szczegółowy zakres rzeczowy robót w lokalach mieszkalnych i użytkowych do zasiedlenia, wc wolnostojących, garaży stanowiących własność Gminy Gdańsk, którego realizacja będzie uzależniona od środków finansowych posiadanych przez zamawiającego obejmuje:
- naprawę instalacji elektrycznej wraz z osprzętem,
- wykonanie pomiaru skuteczności ochrony od porażeń.
IV Wykaz budynków mieszkalnych i użytkowych będących w zarządzie Zamawiającego oraz lokali mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych przedstawiony jest w załączniku Nr 1 do siwz Wykaz adresowy budynków części od 1 do 5.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): NIE
CZĘŚCI
To zamówienie podzielone jest na części: TAK
Oferty można składać w odniesieniu do ? tylko jednej części.
INFORMACJA O OFERTACH WARIANTOWYCH
Dopuszcza się składania ofert wariantowych: NIE
WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
Całkowita wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 1 989
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 21 157
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 971 764 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących
własność Gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 438
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 1 755
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 305 501 m2
Dane dotyczące struktury własności budynków mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk dla poszczególnych części zamówienia zostały zawarte w opisach poszczególnych części zamówienia w punkcie ?WIELKOŚĆ I ZAKRES?.
Informacja o opcjach
Opcje NIE
Informacja o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu NIE
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Wymagane wadia i gwarancje:
kwota wadium: 58 900 zł.
w tym:
Część 1 - 6 800,00 zł
Część 2 - 17 800,00 zł
Część 3 - 15 500,00 zł
Część 4 - 11 200,00 zł
Część 5 - 7 600,00 zł
Główne warunki finansowania i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Rozliczenie w cyklach miesięcznych, płatność 30 dni od dnia dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego.
Nie przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Umowa regulująca współpracę grupy wykonawców.
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom NIE
WARUNKI UDZIAŁU
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
- posiadają wiedzę i doświadczenie,
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ar. 24 ust. 1
ustawy.
1. Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum:
- 3 roboty polegające na wykonaniu drobnych robót ogólnobudowlanych w budynkach,
- 3 roboty budowlane polegające na wykonywaniu drobnych robót remontowych wewnętrznych
instalacji sanitarnych w budynkach,
- 3 roboty polegające na wykonaniu drobnych robót remontowych wewnętrznych instalacji
elektrycznych w budynkach.
LUB
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum:
- 3 usługi polegające na wykonywaniu usług ogólnobudowlanych konserwacyjnych w budynkach
- 3 usługi polegające na wykonywaniu usług konserwacyjnych wewnętrznych instalacji
sanitarnych w budynkach.
- 3 usługi polegające na wykonywaniu usług konserwacyjnych wewnętrznych instalacji
elektrycznych w budynkach.
Warunek uważa się za spełniony jeżeli Wykonawca wykona np. 2 roboty polegające na wykonaniu drobnych robót ogólnobudowlanych w budynkach i 1 usługę polegającą na wykonywaniu usług ogólnobudowlanych konserwacyjnych w budynkach oraz 1 robotę budowlaną polegającą na wykonywaniu drobnych robót remontowych wewnętrznych instalacji sanitarnych w budynkach i 2 usługi polegające na wykonywaniu usług konserwacyjnych wewnętrznych instalacji sanitarnych w budynkach oraz 2 roboty polegające na wykonaniu drobnych robót remontowych wewnętrznych instalacji elektrycznych w budynkach i 1 usługę polegającą na wykonywaniu usług konserwacyjnych wewnętrznych instalacji elektrycznych w budynkach lub w analogiczny sposób.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.
2. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
a) 1 osobą, posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa,
b) 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa,
c) 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa,
d) 1 osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku dozoru w zakresie konserwacji, remontów, kontrolno-pomiarowym urządzeń, instalacji i sieci należących do Grupy 3. Urządzenia, instalacje i sieci gazowe wytwarzające, przetwarzające, przesyłające, magazynujące i zużywające paliwa gazowe dla urządzeń i instalacji gazowych o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn. zm.),
e) 1 osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji, remontów, urządzeń, instalacji i sieci należących do Grupy 3. Urządzenia, instalacje i sieci gazowe wytwarzające, przetwarzające, przesyłające, magazynujące i zużywające paliwa gazowe dla urządzeń i instalacji gazowych o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn. zm.),
f) 1 osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji, remontów, urządzeń, należących do Grupy 2 Urządzenia wytwarzające,przetwarzające, przesyłające i zużywające ciepło oraz inne urządzenia energetyczne dla następujących urządzeń i instalacji: instalacje cieplne o przesyle ciepła powyżej 50 kW zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn. zm.),
g) 1 osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie montażu, remontu, kontrolno-pomiarowym urządzeń i instalacji należących do Grupy 1. Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną dla urządzeń i instalacji o napięciu nie wyższym niż 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn.zm.).
Wyżej wymienione uprawnienia powinny upoważniać do wykonywania pomiarów ochronnych instalacji do 1 kV.
h) 4 osobami do wykonywania zleconych robót.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy ?Prawo zamówień publicznych? zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w punkcie 1 opisu sposobu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
Wiedza i doświadczenie zawodowe
a) wykaz robót budowlanych zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
lub
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę.
W przypadku wykazania wiedzy i doświadczenia zawodowego innych podmiotów należy przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w punkcie 2 opisu sposobu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
a) Potencjał kadrowy - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę.
W przypadku wykazania osób zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów należy przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z powodów niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy ?Prawo zamówień publicznych?, zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy ?Prawo zamówień publicznych?.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Pod pojęciem ?aktualny? Zamawiający rozumie, że zapisy w dokumencie na dzień składania ofert, dotyczące nazwy podmiotu, siedziby, zakresu działalności, informacji o ogłoszeniu upadłości lub likwidacji są ważne i odpowiadające stanowi faktycznemu.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
3. Aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 ? 8 oraz pkt 10 i 11ustawy prawo zamówień publicznych (tj. osoby fizyczne; spółki jawne, których wspólnika; spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu; spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza; osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego: prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego) oraz za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi złożony przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagana informacja musi być złożona przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
5. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
6. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę.
W przypadku, kiedy wykonawca polega na potencjale innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wymagany dokument muszą złożyć także te podmioty.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
1) pkt 2, 4, 5, 6 ? składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) pkt 3 ? składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
Dokumenty, o których mowa wyżej pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokument, o którym mowa wyżej pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Oświadczenie, w przypadku pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinno być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast w przypadku pkt 1 lit. b, powinno być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń ? zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
Wykaz innych dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy:
1. Złożyć Druk ?OFERTA?, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
2. Wskazać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy
podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, które mają być
realizowane przez podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie
wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
3. Udzielić rękojmi za wady na okres 12 miesięcy,
4. Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię
wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
5. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do występowania w
imieniu i na rzecz wykonawcy.
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów
|
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
|
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
1. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej:
- w przypadku składania oferty na zadanie 1 ?
300 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 2 ?
900 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 3 ?
800 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 4 ?
600 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 5 ?
400 000 zł,
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę
|
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej:
- w przypadku składania oferty na zadanie 1 ?
300 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 2 ?
900 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 3 ?
800 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 4 ?
600 000 zł,
- w przypadku składania oferty na zadanie 5 ?
400 000 zł,
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
|
Zdolność techniczna
INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH ZASTRZEŻONYCH
Nie dotyczy
SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
TAK
Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych:
Prawo budowlane ? ustawa z 7 lipca 1994 (tekst jednolity Dz.U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm). Prawo energetyczne ? ustawa z 10 kwietnia 1997 (tekst jednolity Dz.U. z 2006 Nr 89, poz. 625 z późn. zm).
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe pracowników odpowiedzialnych za wykonanie usługi
TAK
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
NIE DOTYCZY
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
NIE DOTYCZY
KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. cena (stawka rbg) - praca wykonywana w godzinach od 19:00 do 7:00 waga 65 %
2. cena (stawka rbg) - praca wykonywana w godzinach od 7:00 do 19:00 waga 35 %
WYKORZYSTANA BĘDZIE AUKCJA ELEKTRONICZNA
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
74/12/A
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
TAK
Wstępne ogłoszenie informacyjne: Numer ogłoszenia w Dz. U: 2012/S 167-277199 dnia31.08.2012 r.
Warunki OTRZYMANIA specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów Data: do 02.01.2013 r. Godzina: do 15:00
Dokumenty odpłatne TAK
Cena: 49,20 Waluta: PLN
Warunki i sposób płatności: gotówka w kasie, zaliczenie pocztowe, przelew.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Data: 03.01.2013 r. Godzina: 10:00
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
Nie dotyczy
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: POLSKI
Minimalny okres, w którym wykonawca będzie związany ofertą
Termin związania ofertą wynosi 60 dni, tj. do dnia 03.03.2013 r.
Warunki otwarcia ofert
Data: 03.01.2013 r. Godzina: 10:30.
Miejscowość: Gdańsk, siedziba zamawiającego (pion techniczny) ul. Cygańska Góra 1 ? świetlica, pokój nr 6
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Nie
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się Nie
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej NIE
INFORMACJE DODATKOWE
Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.
WARUNKI ZMIAN POSTANOWIEŃ UMOWY
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
1. Wykaz obiektów, gdzie wykonywane będą roboty konserwacyjne, określony w załączniku nr
1 do siwz ? wykaz adresowy budynków,
Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1. Przekazania obiektów w zarząd innemu zarządcy,
2. Przejęcia w zarząd nowych obiektów.
PROCEDURY ODWOŁAWCZE:
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa, Polska
e-mail : odwołania@uzp.gov.pl, uzp@uzp.gov.pl
adres internetowy : www.uzp.gov.pl
Tel +48 224587801
Fax +48 224587800
Składanie odwołań:
Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostały one przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w terminie 15 dni, jeżeli zostały one przesłane w inny sposób.
PUNKT KONTAKTOWY
80-171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11
Osoba do kontaktów: Grażyna Berowska, tel.: +48 58 320 10 32, faks: +48 58 345 82 35 E-mail: nz@gznk.pl,
Więcej informacji można uzyskać: powyższy punkt kontaktowy.
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: powyższy punkt kontaktowy.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: powyższy punkt kontaktowy.
Data wysłania niniejszego ogłoszenia o zamówieniu:
Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich: 11.12.2012 r.
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr 1
nazwa: wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk ? BOM 1
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie BOM 1- Gdańsk ul. Sienna 6.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność
gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 272
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 2 570
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 109 320 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 59
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 127
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 28 471 m2
Wskazanie innej daty rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia i/lub czasu trwania zamówienia
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: NIE DOTYCZY
Część nr 2
nazwa: wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk ? BOM 2 i BOM 4
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie BOM-2 - Gdańsk ul. Zielona 8/9 i BOM 4 ? Gdańsk Trakt Św. Wojciecha 167 B.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 690
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 6 560
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 291 383 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 128
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 587
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 94 303 m2
Wskazanie innej daty rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia i/lub czasu trwania zamówienia
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: NIE DOTYCZY
Część nr 3
nazwa: wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk ? BOM 6 i BOM 7
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie BOM 6- Gdańsk ul. Batorego 12 i BOM 7 ? Gdańsk ul. Mściwoja II 44.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 363
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 5 155
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 265 059 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 137
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 563
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 91 136 m2
Wskazanie innej daty rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia i/lub czasu trwania zamówienia
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: NIE DOTYCZY
Część nr 4
nazwa: wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk ? BOM 8
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie BOM 8 - Gdańsk ul. Śniadeckich 12.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 444
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 4 008
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 186 655 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 74
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 293
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 48 650 m2
Wskazanie innej daty rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia i/lub czasu trwania zamówienia
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: NIE DOTYCZY
Część nr 5
nazwa: wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach i lokalach mieszkalnych oraz użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk ? BOM 9
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w roku 2013 robót konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwania awarii w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk oraz w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Gdańsk, a usytuowanych w budynkach wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie GZNK-SZB oraz w obcym zarządzie na terenie BOM 9 - Gdańsk ul. Na Zaspę 31.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Słownik główny: 45210000
Dodatkowe przedmioty: 50700000, 50720000, 50712000, 50711000, 50710000
Wielkość lub zakres:
Struktura własności budynków oraz charakterystyka lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków mieszkalnych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 220
- całkowita ilość lokali mieszkalnych do obsługi - 2 864
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych do obsługi - 119 347 m2
Struktura własności budynków użytkowych oraz charakterystyka lokali użytkowych stanowiących własność gminy Gdańsk:
- ilość budynków użytkowych w 100% będących własnością Gminy Gdańsk - 40
- całkowita ilość lokali użytkowych do obsługi - 185
- całkowita powierzchnia użytkowa lokali użytkowych do obsługi - 42 941 m2
Wskazanie innej daty rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia i/lub czasu trwania zamówienia
Rozpoczęcie 15.01.2013 r.
Zakończenie 31.12.2013 r.
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: NIE DOTYCZY
l.p. | Załącznik | Rozmar pliku | Data dodania | |
---|---|---|---|---|
1 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 5- BOM-9.pdf | 291,22 KB | 2012-12-17 10:54 | pobierz |
2 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 4- BOM-8.pdf | 649 KB | 2012-12-17 10:53 | pobierz |
3 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 3- BOM-7.pdf | 694,61 KB | 2012-12-17 10:52 | pobierz |
4 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 3- BOM-6.pdf | 449,69 KB | 2012-12-17 10:50 | pobierz |
5 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 2- BOM-4.pdf | 364,12 KB | 2012-12-17 10:49 | pobierz |
6 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 2- BOM-2.pdf | 404,25 KB | 2012-12-17 10:47 | pobierz |
7 | Wykaz budynków - załącznik nr 1 część 1- BOM-1.pdf | 248,91 KB | 2012-12-17 10:46 | pobierz |
8 | wzór umowy.pdf | 547,12 KB | 2012-12-17 10:46 | pobierz |
9 | SIWZ.pdf | 1,41 MB | 2012-12-17 10:44 | pobierz |
Metryka
Podmiot wytwarzający: | Gdańskie Nieruchomości |
Wytworzył: | Grażyna Berowska |
Data wytworzenia: | 2012-12-11 |
Podmiot publikujący: | Gdańskie Nieruchomości |
Opublikował: | Grażyna Berowska |
Data publikacji: | 2012-12-11 11:23 |