świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku
Wynik postępowania: rozstrzygnięte
Data rozstrzygnięcia: 2013-11-21
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający:
- na zadaniu 1 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 2 firmy „BŁYSK” Jan Frąc i Renata Frąc s.c. Usługi Kominiarskie i Ogólnobudowlane z siedzibą w Gdańsku przy ul. Szarej 7/114 z ceną oferty 156 013,95 zł brutto.
UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna złożona i spełniająca wymogi siwz oferta.
- na zadaniu 2 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 1 Spółdzielni Pracy Usług Kominiarskich w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku przy ul. Obr. Westerplatte 25/27 z ceną oferty 170 802,48 zł brutto.
UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna złożona i spełniająca wymogi siwz oferta.
Umowy w sprawie zamówienia publicznego mogą być zawarte po 21.11.2013 r.
Treść postępowania:
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk;
Województwo: Pomorskie
Tel.: 58 320-10-32/58 320-02-20/58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35
Adres strony internetowej: www.gznk.pl
Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej poniżej 200.000 EURO
na świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014.
Rodzaj zamówienia: usługi
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w zakresie usuwania zanieczyszczeń przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), przeprowadzania okresowej kontroli tych przewodów oraz sporządzania opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014.
- ilość przewodów do czyszczenia:
- dymowe 7 460 (4 krotne czyszczenie),
- spalinowe 1 501 (2 krotne czyszczenie),
- wentylacyjne 12 629 (1 krotne czyszczenie),
- ilość przewodów do przeglądu - 22 873,
- ilość opinii kominiarskich ? dla 60 lokali mieszkalnych.
- ilość przewodów do czyszczenia:
- Przedmiot zamówienia obejmuje:
- usługi czyszczenia przewodów kominowych w zakresie:
- czyszczenie zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. nr 109 poz. 719) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz przepisami przeciwpożarowymi i przepisami o ochronie środowiska,
- czyszczenie przewodów dymowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem stałym 4 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków),
- czyszczenie przewodów spalinowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym 2 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków),
- czyszczenie przewodów wentylacyjnych co najmniej 1 raz w roku,
- przegląd wszystkich przewodów 1 raz w roku.
- badania techniczne przy kontroli okresowej w zakresie:
- dokonywania kontroli i oględzin przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych z wykonaniem opinii z wyników przeprowadzonych oględzin co najmniej 1 raz w roku, zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 nr 243 poz. 1623 z póź. zm.)
a ponadto obejmować powinien sprawdzanie:
- drożności i szczelności przewodów kominowych,
- stanu technicznego głowic i nasad kominowych,
- czy siła ciągu kominowego (ciśnienia) ? ustalona przy pomocy urządzenia pomiarowego gwarantuje prawidłowe działanie podłączonych do przewodów urządzeń,
- czy nie występują uszkodzenia przewodów kominowych, kanałów, czopów, rur i łączników, włazów, drabin, drzwiczek kominowych (wyciorowo ? rewizyjnych), ław kominiarskich oraz innych elementów urządzeń kominowych,
- czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopów i nasad, a także otworów do wybierania zanieczyszczeń,
- czy nie dokonano samowolnych zmian w podłączeniach kominowych dymowych, spalinowych i wentylacyjnych,
- czy są pobielone kominy na strychach,
- czy są składowane materiały łatwopalne na strychach, przez które przechodzą przewody kominowe,
- czy ilość przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych jest wystarczająca,
- czy zachowana jest wymagana odległość łatwo zapalnych części konstrukcyjnych budynku od wewnętrznego lica przewodów i kanałów dymowych oraz spalinowych, a także od pieców, rur i otworów do czyszczenia,
- czy prawidłowo podłączono piece, przybory gazowe, kratki wentylacyjne,
- czy powierzchnie ścian kominowych z cegły i prefabrykatów nie są obciążone zawieszonymi urządzeniami jak np. przybory sanitarne i gazowe jeśli nie wykonano na nich specjalnego wzmocnienia,
- czy pomieszczenia (lokale), w których zainstalowane są urządzenia grzewcze (trzony kuchenne, piecyki wody przepływowej, kotły c.o. itp.) posiadają sprawnie działające urządzenia wentylacyjne w tym: nawiewne i wywiewne,
- czy występują ewentualnie inne stwierdzone w trakcie kontroli rażące nieprawidłowości (uchybienia) mogące spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi albo mienia.
Z przeprowadzonych przeglądów Wykonawca sporządzi protokół (wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy stanowiącego załącznik do siwz) wraz z podaniem zakresu kontroli, podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz uzyska od lokatora lub właściciela lokalu potwierdzenie wykonania przeglądu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości określi sposób ich usunięcia. Do protokołu należy dołączyć inwentaryzacje przewodów kominowych (usytuowanie, długość, przekrój i szkic) do każdego lokalu.
- Wydanie opinii kominiarskiej w lokalach do zasiedlenia na pisemne zlecenie Zamawiającego
- Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- wykaz przewodów kominowych na 2014 r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe ? załącznik nr 1 do siwz - zadanie 1 i 2,
- wykaz przewodów kominowych w 2014 r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi - załącznik nr 2 do siwz - zadanie 1 i 2.
Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze omowy stanowiącym załącznik do siwz.
Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot: 90915000-4
Dopuszcza się złożenie ofert częściowych.
Ilość części: 2
Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
31.12.2014 r.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WADIUM
Informacja na temat wadium:
Kwota wadium:: 6 700,00 zł w tym:
ZADANIE 1 ? 3 200,00 zł;
ZADANIE 2 ? 3 500,00 zł
Zaliczki
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
- Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
- Potencjał techniczny
4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
- 1 osobą posiadającą dyplom mistrza kominiarskiego,
- 1 osobą, która będzie wykonywała zamówienie lub uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia
na każde wyodrębnione zadanie, tzn. że w przypadku składania oferty na 2 zadania wymagane jest dysponowanie 2 osobami posiadającymi dyplom mistrza kominiarskiego oraz 2 osobami, które będą wykonywały zamówienie lub uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej:
- zadanie 1 - 150 000,00 zł,
- zadanie 2 - 150 000,00 zł.
W przypadku składania oferty na dwa zadania do oferty musi być załączona polisa lub inny dokument ubezpieczenia w wysokości 300 000,00 zł.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
b) określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Przez główne usługi, dla których należy przedstawić dowody Zamawiający uznaje usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.
Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,
- dokument o odpowiedzialności solidarnej wykonawcy i podmiotu, na którego zasoby ekonomiczne powołuje się wykonawca.
Wyżej wymienione zobowiązanie oraz dokument o odpowiedzialności solidarnej muszą być złożone w formie oryginału.
2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
INNE DOKUMENTY
- Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
- Wskazać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, które mają być realizowane przez podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
- Złożyć formularz cenowy odpowiednio na wybrane przez siebie zadanie, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
- Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
- Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
nie
Kryteria oceny ofert
najniższa cena
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
1. Zmniejszenie ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w
lokalach do zasiedlenia.
2. Lokalizacja i ilość przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilość wydanych opinii kominiarskich w
lokalach do zasiedlenia określonych w załączniku nr 1- wykaz przewodów kominowych na 2014 r. budynki
mieszkalne i mieszkalno-użytkowe oraz załączniku nr 2 - wykaz przewodów kominowych w 2014 r. wolnostojące
budynki z lokalami użytkowymi z zastrzeżeniem, że nie mogą ulec zwiększeniu maksymalne ilości przewodów
do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia dla danej
części.
3. Stawka podatku od towarów i usług w zakresie dostosowania jej wysokości do obowiązujących przepisów
prawnych.
Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1. Przekazania obiektów w zarząd innemu zarządcy.
2. Przejęcia w zarząd nowych obiektów.
3. Zmiana stawki podatku VAT może nastąpić w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawnych
określonych w ustawie z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity z 2011 r. Dz. u. Nr
177 poz. 1054 z późn. zm.)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
80-171 Gdańsk, ul Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 ? 12:00. Cena brutto ? 12,30 PLN.
Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe
TERMIN SKŁADANIA OFERT 06.11.2013 r. godzina 7:20
Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.
Termin związania ofertą:
Do dnia: 05.12.2013 r.
INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):
DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT 06.11.2013 r. godzina 7:30, miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1 ? świetlica pokój nr 6
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Marek Skuhra stanowisko służbowe starszy referent ds. zamówień publicznych,
80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel. 58 302 32 92
Adres poczty elektronicznej:skuhra@gznk.pl
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 23.10.2013 r.
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr 1
nazwa: świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014 - BOM 1, 2 i 4.
Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia
Ilości przewodów w budynkach mieszkalnych, mieszkalno-użytkowych i w wolnostojących budynkach z lokalami użytkowymi:
a) ilość przewodów do czyszczenia
- dymowe 4 303 (4 krotne czyszczenie)
- spalinowe 447 (2 krotne czyszczenie)
- wentylacyjne 4 980 (1 krotne czyszczenie)
b) ilość przewodów do przeglądu - 9 775,
c) ilość opinii kominiarskich - dla 30 lokali mieszkalnych..
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot: 90915000-4
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.12.2014
Kryteria oceny ofert
najniższa cena
Część nr 2
nazwa: świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014 - BOM 7. 8 i 9
Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia
Ilości przewodów w budynkach mieszkalnych, mieszkalno-użytkowych i w wolnostojących budynkach z lokalami użytkowymi:
a) ilość przewodów do czyszczenia
- dymowe 3 157 (4 krotne czyszczenie)
- spalinowe 1 054 (2 krotne czyszczenie)
- wentylacyjne 7 649 (1 krotne czyszczenie)
b) ilość przewodów do przeglądu - 13 098,
c) ilość opinii kominiarskich - dla 30 lokali mieszkalnych.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot: 90915000-4
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.12.2014
Kryteria oceny ofert
najniższa cena
l.p. | Załącznik | Rozmar pliku | Data dodania | |
---|---|---|---|---|
1 | ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.pdf | 28,72 KB | 2013-11-05 12:36 | pobierz |
2 | modyfikacja siwz i zmodyfikowane formularze cenowe 05 11 13.pdf | 84,74 KB | 2013-11-05 12:35 | pobierz |
3 | odpowiedź na pytania 05 11 13.pdf | 25,67 KB | 2013-11-05 12:35 | pobierz |
4 | załącznik nr 2 zadanie 2.pdf | 90,75 KB | 2013-10-23 14:18 | pobierz |
5 | załącznik nr 2 zadanie 1.pdf | 53,33 KB | 2013-10-23 14:18 | pobierz |
6 | załącznik nr 1 zadanie 2.pdf | 564,44 KB | 2013-10-23 14:16 | pobierz |
7 | załącznik nr 1 zadanie 1.pdf | 517,55 KB | 2013-10-23 14:15 | pobierz |
8 | wzór umowy.pdf | 330,9 KB | 2013-10-23 14:15 | pobierz |
9 | specyfikacja istotnych warunków zamówienia.pdf | 904,14 KB | 2013-10-23 14:15 | pobierz |
Metryka
Podmiot wytwarzający: | Gdańskie Nieruchomości |
Wytworzył: | Marek Skuhra |
Data wytworzenia: | 2013-10-23 |
Podmiot publikujący: | Gdańskie Nieruchomości |
Opublikował: | Marek Skuhra |
Data publikacji: | 2013-10-23 14:13 |