BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku

załączniki

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2013-11-21

Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający:

 

  • na zadaniu 1 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 2 firmy „BŁYSK” Jan Frąc i Renata Frąc s.c. Usługi Kominiarskie i Ogólnobudowlane z siedzibą w Gdańsku przy ul. Szarej 7/114 z ceną oferty 156 013,95 zł brutto.

 

UZASADNIENIE WYBORU:

Jedyna złożona i spełniająca wymogi siwz oferta.

 

 

  • na zadaniu 2 wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 1 Spółdzielni Pracy Usług Kominiarskich w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku przy ul. Obr. Westerplatte 25/27 z ceną oferty 170 802,48 zł brutto.

 

UZASADNIENIE WYBORU:

Jedyna złożona i spełniająca wymogi siwz oferta.

 

 

Umowy w sprawie zamówienia publicznego mogą być zawarte po 21.11.2013 r.

 

Treść postępowania:

ul. Partyzantów 74

80-254 Gdańsk;

Województwo: Pomorskie

Tel.: 58 320-10-32/58 320-02-20/58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35    

Adres strony internetowej: www.gznk.pl

Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:        zamówienia publicznego

                                 

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości szacunkowej poniżej 200.000 EURO

 

na świadczenie usług kominiarskich  w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014.

 

 

Rodzaj zamówienia: usługi

 

OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA:

  1. Przedmiotem  zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w zakresie usuwania zanieczyszczeń przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), przeprowadzania okresowej kontroli tych przewodów oraz sporządzania opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014.
    1. ilość przewodów do czyszczenia:
      • dymowe                         7 460 (4 krotne czyszczenie),
      • spalinowe                      1 501 (2 krotne czyszczenie),
      • wentylacyjne                 12 629 (1 krotne czyszczenie),
    2. ilość przewodów do przeglądu   -  22 873,
    3. ilość opinii  kominiarskich ? dla 60 lokali mieszkalnych.
  2. Przedmiot zamówienia  obejmuje:
    1. usługi czyszczenia przewodów kominowych w zakresie:
  • czyszczenie zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami zawartymi w    Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca  2010 r.        (Dz.U. z 2010 r. nr 109 poz. 719) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych           obiektów budowlanych i terenów oraz przepisami  przeciwpożarowymi i przepisami o ochronie środowiska,
  • czyszczenie przewodów dymowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem            stałym 4 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach         (gruz, cegły, gniazda ptaków),
  • czyszczenie przewodów spalinowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych  paliwem        płynnym i gazowym 2 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się      w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków),
  • czyszczenie przewodów wentylacyjnych co najmniej 1 raz w roku,
  • przegląd wszystkich przewodów 1 raz w roku.
    1. badania techniczne przy kontroli okresowej w zakresie:
  • dokonywania kontroli i oględzin przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i   wentylacyjnych z wykonaniem opinii z wyników przeprowadzonych oględzin co najmniej 1 raz w     roku, zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z    2010 nr 243 poz. 1623 z póź. zm.)

a ponadto obejmować powinien sprawdzanie:

  • drożności i szczelności przewodów kominowych,
  • stanu technicznego głowic i nasad kominowych,
  • czy siła ciągu kominowego (ciśnienia) ? ustalona przy pomocy urządzenia pomiarowego          gwarantuje prawidłowe działanie podłączonych do przewodów urządzeń,
  • czy nie występują uszkodzenia przewodów kominowych, kanałów, czopów, rur i łączników,   włazów, drabin, drzwiczek kominowych (wyciorowo ? rewizyjnych), ław  kominiarskich oraz   innych   elementów urządzeń kominowych,
  • czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopów  i nasad, a      także otworów do wybierania zanieczyszczeń,
  • czy nie dokonano samowolnych zmian w podłączeniach kominowych dymowych, spalinowych i       wentylacyjnych,
  • czy są pobielone kominy na strychach,
  • czy są składowane materiały łatwopalne na strychach, przez które przechodzą przewody        kominowe,
  • czy ilość przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych jest wystarczająca,
  • czy zachowana jest wymagana odległość łatwo zapalnych części konstrukcyjnych budynku od             wewnętrznego lica przewodów i kanałów dymowych oraz spalinowych, a także od pieców, rur i        otworów do czyszczenia,
  • czy prawidłowo podłączono piece, przybory gazowe, kratki wentylacyjne,
  • czy powierzchnie ścian kominowych z cegły i prefabrykatów nie są obciążone zawieszonymi    urządzeniami jak np. przybory sanitarne i gazowe jeśli nie wykonano na nich specjalnego wzmocnienia,
  • czy pomieszczenia (lokale), w których zainstalowane są urządzenia grzewcze (trzony kuchenne,         piecyki wody przepływowej, kotły c.o. itp.) posiadają sprawnie działające urządzenia wentylacyjne           w tym: nawiewne i wywiewne,
  • czy występują ewentualnie inne stwierdzone w trakcie kontroli rażące nieprawidłowości         (uchybienia) mogące spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi albo mienia.

      Z przeprowadzonych przeglądów Wykonawca sporządzi protokół (wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy stanowiącego załącznik do siwz) wraz z podaniem zakresu kontroli, podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz uzyska od lokatora lub właściciela lokalu potwierdzenie wykonania przeglądu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości określi sposób ich usunięcia. Do protokołu należy dołączyć inwentaryzacje przewodów kominowych (usytuowanie, długość, przekrój i szkic) do każdego lokalu.

  1.    Wydanie opinii kominiarskiej w lokalach do zasiedlenia na pisemne zlecenie Zamawiającego

 

  1. Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
    1. wykaz przewodów kominowych na 2014 r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe ? załącznik nr 1 do siwz - zadanie 1 i 2,
    2. wykaz przewodów kominowych w 2014 r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi - załącznik nr 2  do siwz - zadanie 1 i 2.

 

Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze omowy stanowiącym załącznik do siwz.

 

Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.

 

Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny przedmiot:  90915000-4

 

Dopuszcza się złożenie ofert częściowych.

Ilość części: 2

 

Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

 

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:

31.12.2014 r.

 

INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

WADIUM

Informacja  na temat wadium:

Kwota wadium:: 6 700,00 zł w tym:

ZADANIE 1  ?       3 200,00 zł;

ZADANIE 2   ?      3 500,00 zł

 

Zaliczki

Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

 

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
    1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

 

 

 

 

 

  1. Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.

 

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

 

  1. Potencjał techniczny

 

   4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:

  • 1 osobą posiadającą dyplom mistrza kominiarskiego,
  • 1 osobą, która będzie wykonywała zamówienie lub uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia

na każde wyodrębnione zadanie, tzn. że w przypadku składania oferty na 2 zadania wymagane jest dysponowanie 2 osobami posiadającymi dyplom mistrza kominiarskiego oraz 2 osobami, które będą wykonywały zamówienie lub uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia.

 

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

 

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z

przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej:

  • zadanie 1  -  150 000,00 zł,
  • zadanie 2  -  150 000,00 zł.

 

W przypadku składania oferty na dwa zadania do oferty musi być załączona polisa lub inny dokument ubezpieczenia w wysokości 300 000,00 zł.

 

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.

           

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

 

INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  1. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

b)  określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie

        Przez główne usługi, dla których należy przedstawić dowody Zamawiający uznaje usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.

Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;

b)   wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

  1. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
  2. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  1. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:

  1. pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,
  2. dokument o odpowiedzialności solidarnej wykonawcy i podmiotu, na którego zasoby ekonomiczne powołuje się wykonawca.

      Wyżej wymienione zobowiązanie oraz dokument o odpowiedzialności solidarnej muszą być złożone w formie oryginału.

 

2.   Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

               - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

INNE DOKUMENTY

  1. Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
  2. Wskazać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, które mają być realizowane przez podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
  3. Złożyć formularz cenowy odpowiednio na wybrane przez siebie zadanie, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
  4. Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
  5. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.

 

Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne

nie

 

Kryteria oceny ofert

najniższa cena

 

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

tak

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
1. Zmniejszenie ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w  

 lokalach do zasiedlenia.
2. Lokalizacja i ilość przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilość wydanych opinii kominiarskich w

lokalach do zasiedlenia określonych w załączniku nr 1- wykaz przewodów kominowych na 2014 r. budynki

mieszkalne i mieszkalno-użytkowe oraz załączniku nr 2 - wykaz przewodów kominowych w 2014 r. wolnostojące

budynki z lokalami użytkowymi z zastrzeżeniem, że nie mogą ulec zwiększeniu maksymalne ilości przewodów

do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia dla danej

części.
3. Stawka podatku od towarów i usług w zakresie dostosowania jej wysokości do obowiązujących przepisów

prawnych.
Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1. Przekazania obiektów w zarząd innemu zarządcy.
2. Przejęcia w zarząd nowych obiektów.
3. Zmiana stawki podatku VAT może nastąpić w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawnych

określonych w ustawie z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity z 2011 r. Dz. u. Nr

177 poz. 1054 z późn. zm.)

 

 

 

INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl

 

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:

80-171 Gdańsk, ul Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 ? 12:00. Cena brutto ? 12,30 PLN.

Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe

 

TERMIN SKŁADANIA OFERT 06.11.2013 r. godzina 7:20

Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

 

Termin związania ofertą:

Do dnia:  05.12.2013 r.

 

INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):

DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT  06.11.2013 r. godzina 7:30, miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1  ? świetlica pokój nr 6

 

OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Marek Skuhra stanowisko służbowe starszy referent ds. zamówień publicznych,

80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel.  58 302 32 92

Adres poczty elektronicznej:skuhra@gznk.pl

 

Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia

nie

 

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 23.10.2013 r.

 

 

 

INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

 

Część nr 1

nazwa: świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014 - BOM 1, 2 i 4.

 

Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia

Ilości przewodów w budynkach mieszkalnych, mieszkalno-użytkowych i w wolnostojących budynkach z lokalami użytkowymi:
a) ilość przewodów do czyszczenia
- dymowe 4 303 (4 krotne czyszczenie)
- spalinowe 447 (2 krotne czyszczenie)
- wentylacyjne 4 980 (1 krotne czyszczenie)
b) ilość przewodów do przeglądu - 9 775,
c) ilość opinii kominiarskich - dla 30 lokali mieszkalnych..

 

Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny przedmiot: 90915000-4

 

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:

Zakończenie: 31.12.2014

 

Kryteria oceny ofert

najniższa cena

 

 

Część nr 2

nazwa: świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zamawiającego w roku 2014 - BOM 7. 8 i 9

 

Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia

Ilości przewodów w budynkach mieszkalnych, mieszkalno-użytkowych i w wolnostojących budynkach z lokalami użytkowymi:
a) ilość przewodów do czyszczenia
- dymowe 3 157 (4 krotne czyszczenie)
- spalinowe 1 054 (2 krotne czyszczenie)
- wentylacyjne 7 649 (1 krotne czyszczenie)
b) ilość przewodów do przeglądu - 13 098,
c) ilość opinii kominiarskich - dla 30 lokali mieszkalnych.

 

Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny przedmiot: 90915000-4

 

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:

Zakończenie: 31.12.2014

 

Kryteria oceny ofert

najniższa cena

 

 

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.pdf 28,72 KB 2013-11-05 12:36 pobierz
2 modyfikacja siwz i zmodyfikowane formularze cenowe 05 11 13.pdf 84,74 KB 2013-11-05 12:35 pobierz
3 odpowiedź na pytania 05 11 13.pdf 25,67 KB 2013-11-05 12:35 pobierz
4 załącznik nr 2 zadanie 2.pdf 90,75 KB 2013-10-23 14:18 pobierz
5 załącznik nr 2 zadanie 1.pdf 53,33 KB 2013-10-23 14:18 pobierz
6 załącznik nr 1 zadanie 2.pdf 564,44 KB 2013-10-23 14:16 pobierz
7 załącznik nr 1 zadanie 1.pdf 517,55 KB 2013-10-23 14:15 pobierz
8 wzór umowy.pdf 330,9 KB 2013-10-23 14:15 pobierz
9 specyfikacja istotnych warunków zamówienia.pdf 904,14 KB 2013-10-23 14:15 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Marek Skuhra
Data wytworzenia: 2013-10-23
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Marek Skuhra
Data publikacji: 2013-10-23 14:13