wykonywanie usługi wycinki, pielęgnacji i nasadzeń drzew, krzewów i żywopłotów na terenie administrowanym przez GZNK SZB w 2014 r.
Wynik postępowania: rozstrzygnięte
Data rozstrzygnięcia: 2013-12-13
Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Informuję, że w/w postępowaniu wybrana została oferta nr 1 firmy DENDROLAB Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Mikołaja Reja 3 z:
1. sumą cen jednostkowych netto za pielęgnację – 231,00 zł
2. suma cen jednostkowych netto za pozostałe usługi – 219,90 zł
3. cena jednostkowa netto za ochronę kasztanowców – 23,15 zł
UZASADNIENIE WYBORU:
Oferta najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Jednocześnie informuję, że następujący Wykonawcy złożyli oferty:
Numer wniosku |
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz |
Cena [zł] |
1. |
DENDROLAB Sp. z o.o. 80-404 Gdańsk ul. Mikołaja Reja 3
|
1. suma cen jednostkowych netto za pielęgnację 231,00 zł 2. suma cen jednostkowych netto za pozostałe usługi – 219,90 zł 3. cena jednostkowa brutto za ochronę kasztanowców –23,15 zł
|
2. |
Przedsiębiorstwo Robót Ogrodniczo- Leśnych PROLAS Sp. z o.o. 80-126 Gdańsk ul. Stanisława Lema 21
|
1. suma cen jednostkowych netto za pielęgnację 168,50 zł 2. suma cen jednostkowych netto za pozostałe usługi – 775,00 zł 3. cena jednostkowa brutto za ochronę kasztanowców –29,00 zł
|
Poniżej przedstawiam streszczenie oceny i porównania złożonych ofert zawierające punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną ich punktację:
Nr oferty |
Liczba pkt w kryterium CENA (suma cen jednostkowych netto za pielęgnację – 50 % |
Liczba pkt w kryterium CENA (suma cen jednostkowychnetto za pozostałe usługi) -30 %
|
Liczba pkt w kryterium CENA (cena jednostkowa netto za ochronę kasztanowców) - 20 % |
Razem |
1 |
36,47 |
30,00 |
20,00 |
86,47 |
3 |
50,00 |
8,51 |
15,97 |
74,48 |
Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta po 13.12.2013 r.
Treść postępowania:
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk;
Województwo: Pomorskie
Tel.: 58 320-10-32/ 58 302-32-82/58 320-02-20/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35
Adres strony internetowej: www.gznk.pl
Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej poniżej 200.000 EURO
na
wykonywanie usługi wycinki, pielęgnacji i nasadzeń drzew, krzewów i żywopłotów na terenie administrowanym przez GZNK SZB w 2014 r.
Rodzaj zamówienia: usługi
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest:
- wycinka drzew, krzewów i żywopłotów,
- wywóz ściętych drzew, gałęzi i innych odpadów powstałych przy wykonywaniu usługi,
- karczowanie i frezowanie pni po ściętych drzewach,
- nasadzania drzew, krzewów i żywopłotów wraz z materiałem,
- pielęgnacja drzew, krzewów i żywopłotów,
- ochrona drzew kasztanowców przed szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem za pomocą opasek
lepowych,
- ocena stanu zdrowotnego drzew,
- usuwanie wiatrołomów, wywrotów lub wyłamanych konarów,
- usuwanie karpiny
na terenie administrowanym przez GZNK SZB.
- Pod pojęciem pielęgnacji należy rozumieć: cięcia techniczne, sanitarne, bądź odmładniające, usuwanie odrostów, podlewanie oraz opryski, kształtowanie koron drzew których wiek nie przekracza 10 lat, cięcia drzew do wcześniej formowanego kształtu, formowanie krzewów i żywopłotów.
- Frezowanie obejmuje karczowanie pniaków do głębokości 20 cm poniżej powierzchni gruntu oraz wywóz urobku na zwałkę i dowiezienie ziemi w miejsce po wyfrezowanej karpie korzeniowej.
- Wywóz odpadów powstałych przy wykonywaniu usługi zgodnie z przepisami ustawy o odpadach.
- Zamawiający przewiduje założenie około 250 opasek lepowych. Należy użyć opasek z tworzywa sztucznego o szer. 1 m pokrytych lepem chwytającym owady. Lep użyty przez wykonawcę musi posiadać atest producenta. Środek zamieszczonej opaski winien znaleźć się na wysokości 130 ? 150 cm mierząc od podstawy pnia. Średnia długość opaski lepowej odpowiadająca średniemu obwodowi pnia wynosi 220 cm. W przypadku występowania odrostów pniowych w miejscu założenia opaski należy je usunąć sekatorem. Każdą opaskę Wykonawca zaopatruje w trwały napis zawierający informacje na temat wykonanego zabiegu, zamawiającego oraz wykonawcy. Wykonawca gwarantuje trwałość wykonanych opasek. Po zdjęciu opasek należy oczyścić pnie drzew w miejscu gdzie były zastosowane opaski. Opaski lepowe należy dwukrotnie wymienić w ciągu okresu wegetacyjnego a po zakończeniu zwalczania zutylizować.
Terminy realizacji prac:
- założenie opasek do 09.05.2014 r.
- pierwsza zmiana opasek do 27.06.2014 r.
- druga zmiana opasek do 29.08.2014 r.
- zdjęcie opasek z drzew do 31.10.2014 r.
Terminy określone w punkcie a), b) i c) są terminami orientacyjnymi, natomiast termin
zakończenia realizacji usługi wyznaczony w punkcie d) jest nieprzekraczalny. Termin
rozpoczęcia realizacji usługi uzależniony jest od terminów pojawienia się motyli szkodnika. Założenie/wymiana opasek musi nastąpić w ciągu tygodnia poprzedzającego masowe
pojawienie się motyli. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt ustala terminy
rójek owadów i decyduje o terminie wykonania powyższego zabiegu.
Wykonawca powiadamia pisemnie (fax) zamawiającego z dwudniowym wyprzedzeniem o
terminie zakładania opasek.
W celu ochrony kasztanowców przed szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem Wykonawca zobowiązany jest w okresie jesiennym do grabienia w obrębie rzutu korony i utylizacji liści z zimującymi poczwarkami.
- Gatunki drzew oraz miejsca ich nasadzenia będą uzgadniane z Wykonawcą na bieżąco. Decyzje zależą od uwarunkowań terenowych, istniejącego drzewostanu na danym terenie. Zamawiający przewiduje typowe drzewa do nasadzenia takie jakie występują na osiedlach mieszkaniowych (np. jarząb, klon, lipa) o obwodzie pni powyżej 18 cm. W przypadku terenów objętych ochroną Konserwatora Zabytków Zamawiający przewiduje nasadzanie takich roślin jak platan, głóg szkarłatny, jarząb, kasztanowiec, lipa i inne drzewa ozdobne liściaste niskopienne o obwodzie pni powyżej 20 cm. Ocena stanu zdrowotnego drzewa (na pisemne zlecenie pracownika Działu Eksploatacji) winna być przeprowadzona przez rzeczoznawców ds. ochrony zieleni lub osoby posiadające uprawnienia z zakresu chirurgii drzew.
- Szacunkowe ilości poszczególnych usług:
- wycinka drzew wraz z wywozem gałęzi i konarów - 128 szt.,
- wycinka krzewów ? 500 szt.,
- wycinka żywopłotów ? 500 m2,
- frezowanie pni ? 36 szt.,
- nasadzanie drzew wraz z materiałem ? 60 szt.,
- nasadzanie krzewów wraz z materiałem ? 100 szt.
- pielęgnacja drzew ? 600 szt.,
- pielęgnacja krzewów ? 1 000 szt.,
- pielęgnacja żywopłotów ? 5 000 m2,
- usuwanie wiatrołomów ? 15 szt.,
- usuwanie karpiny ? 5 szt.,
- karczowanie pni ? 5 szt.,
- ochrona drzew kasztanowców ? 250 szt.
- ocena stanu zdrowotnego drzew ? 20 szt.
Konkretne ilości poszczególnych usług będą dostosowane do bieżących potrzeb zamawiającego.
Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot: 77211400-6,
Dodatkowe przedmioty: 77211500-7, 77211600-8, 77342000-9
Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.
Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
Zakończenie 31.12.2014 r.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
informacja na temat wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4 500,00 zł
Zaliczki
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
- Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 usługi polegające na wycince drzew lub nasadzeniu drzew i krzewów lub pielęgnacji zieleni.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
- Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
- podnośnikiem balkonowym,
- samochodem skrzyniowym,
- 3 pilarkami (spalinowymi lub innymi używanymi przy tego typu usługach).
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymagane jest wykazanie:
- 1 osoby na stanowisku kierowniczym, która ukończyła wyższe studia na kierunku architektury krajobrazu, ogrodnictwa lub leśnictwa oraz odbyła po uzyskaniu dyplomu co najmniej roczną praktykę przy konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej oraz posiada zaświadczenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków właściwego dla miejsca zamieszkania powyższej osoby potwierdzające powyższe kwalifikacje,
- 3 osób na stanowisku: pilarz mających ukończony kurs II stopnia w zakresie pielęgnacji drzew.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 200 000,00 zł.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
Wykonawca może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
- INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
b) określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
Przez główne usługi, dla których należy przedstawić dowody Zamawiający uznaje usługi polegające na wycince drzew lub nasadzeniu drzew i krzewów lub pielęgnacji zieleni.
Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,
- dokument o odpowiedzialności solidarnej wykonawcy i podmiotu, na którego zasoby ekonomiczne powołuje się wykonawca.
Wyżej wymienione zobowiązanie oraz dokument o odpowiedzialności solidarnej muszą być złożone w formie oryginału.
2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III INNE DOKUMENTY
1. Inne dokumenty nie wymienione w pkt. II
a) Złożyć Druk ?OFERTA?, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
- Wskazać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, które mają być realizowane przez podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
- Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 12 SIWZ.
- Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
nie
Kryteria oceny ofert
Cena waga 0,5
Cena (suma cen jednostkowych netto za pozostałe usługi) waga 0,3
Cena (cena jednostkowa netto za ochronę kasztanowców) waga 0,2
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
nie
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
80-171 Gdańsk, ul Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 900 ? 1200. Cena brutto ? 12,30 PLN.
Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe
TERMIN SKŁADANIA OFERT
05.12.2013 r. godzina 7:20
Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11
Termin związania ofertą:
Do dnia: 03.01.2014 r.
INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):
TERMIN ORAZ MIEJSCE OTWARCIA OFERT
05.12.2013 r. godzina 7:30,
miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1 ? świetlica pokój nr 6
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Marek Skuhra: stanowisko służbowe ? starszy referent ds. zamówień publicznych,
80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra nr 1 pok. 11, tel. 58 302 32 82
Adres poczty elektronicznej: skuhra@gznk.pl
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 22.11.2013 r.
l.p. | Załącznik | Rozmar pliku | Data dodania | |
---|---|---|---|---|
1 | wzór umowy.pdf | 329,24 KB | 2013-11-22 14:47 | pobierz |
2 | specyfikacja istotnych warunków zamówienia.pdf | 922,35 KB | 2013-11-22 14:46 | pobierz |
Metryka
Podmiot wytwarzający: | Gdańskie Nieruchomości |
Wytworzył: | Marek Skuhra |
Data wytworzenia: | 2013-11-22 |
Podmiot publikujący: | Gdańskie Nieruchomości |
Opublikował: | Marek Skuhra |
Data publikacji: | 2013-11-22 14:45 |