BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

świadczenie usług kominiarskich w budynkach Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2015r

załączniki

Podpisanie umowy

Data podpisania: 2015-01-02

Informuję, że w dniu 02.01.2015 została podpisana przez Zamawiającego umowa z firmą BŁYSK s.c. Jan Frąc i Renata Frąc Usługi Kominiarskie z siedzibą w Gdańsku przy ul. Szarej 7/114 na 6 786,90 zł brutto.

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2014-12-29

Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 1 firmy ?BŁYSK? s.c. Jan Frąc i Renata Frąc Usługi Kominiarskie z siedzibą w Gdańsku przy ul. Szarej 7/114 z ceną oferty 6 786,90 zł brutto.
UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna złożona oferta i spełniająca wymogi siwz.
Umowa w sprawie zamówienia publicznego mogże być zawarta po 29.12.2014 r.

Treść postępowania:

ul. Partyzantów 74

80-254 Gdańsk;

Województwo: Pomorskie

Tel.: 58 320-10-32/58 320-02-20/58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35    

Adres strony internetowej: www.gznk.pl

Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:        zamówienia publicznego

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości szacunkowej poniżej 207.000 EURO

 

na świadczenie usług kominiarskich  w budynkach Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2015r.

 

Rodzaj zamówienia: usługi

 

OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA:

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w zakresie usuwania zanieczyszczeń    przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), przeprowadzania okresowej kontroli      tych przewodów oraz sporządzania opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia w budynkach Skarbu Państwa            administrowanych przez Zamawiającego w roku 2015.
    1. ilość przewodów do czyszczenia:
  • dymowe                    24 (4 krotne czyszczenie),
  • spalinowe        24 (2 krotne czyszczenie),
  • wentylacyjne      401(1 krotne czyszczenie),
    1. ilość przewodów do przeglądu   -  450,
    2. ilość opinii  kominiarskich ? dla 5 lokali mieszkalnych.
  1. Przedmiot zamówienia  obejmuje:
    1. usługi czyszczenia przewodów kominowych w zakresie:
  • czyszczenie zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami zawartymi w  Rozporządzeniu Ministra   Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca  2010 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 109 poz. 719 z późn. zm.)     w         sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz przepisami    przeciwpożarowymi i przepisami o ochronie środowiska,
  • czyszczenie przewodów dymowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem stałym 4 razy    w         roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda   ptaków),
  • czyszczenie przewodów spalinowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem          płynnym i       gazowym 2 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz,       cegły, gniazda ptaków),
  • czyszczenie przewodów wentylacyjnych co najmniej 1 raz w roku,
  • przegląd wszystkich przewodów 1 raz w roku.
    1. badania techniczne przy kontroli okresowej w zakresie:
  • dokonywania kontroli i oględzin przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i   wentylacyjnych z           wykonaniem opinii z wyników przeprowadzonych oględzin co najmniej 1 raz w roku, zgodnie z art. 62             ustawy z           dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2013 r poz. 1409 z póź. zm.)

      a ponadto obejmować powinien sprawdzanie:

  • drożności i szczelności przewodów kominowych,
  • stanu technicznego głowic i nasad kominowych,
  • czy siła ciągu kominowego (ciśnienia) ? ustalona przy pomocy urządzenia pomiarowego gwarantuje     prawidłowe działanie podłączonych do przewodów urządzeń,
  • czy nie występują uszkodzenia przewodów kominowych, kanałów, czopów, rur i łączników, włazów, drabin, drzwiczek kominowych (wyciorowo ? rewizyjnych), ław  kominiarskich oraz innych elementów urządzeń       kominowych,
  • czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopów  i nasad, a także         otworów do wybierania zanieczyszczeń,
  • czy nie dokonano samowolnych zmian w podłączeniach kominowych dymowych, spalinowych i            wentylacyjnych,
  • czy są pobielone kominy na strychach,
  • czy są składowane materiały łatwopalne na strychach, przez które przechodzą przewody  kominowe,
  • czy ilość przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych jest wystarczająca,
  • czy zachowana jest wymagana odległość łatwo zapalnych części konstrukcyjnych budynku od wewnętrznego   lica przewodów i kanałów dymowych oraz spalinowych, a także od pieców, rur i otworów do czyszczenia,
  • czy prawidłowo podłączono piece, przybory gazowe, kratki wentylacyjne,
  • czy powierzchnie ścian kominowych z cegły i prefabrykatów nie są obciążone zawieszonymi urządzeniami        jak np. przybory sanitarne i gazowe jeśli nie wykonano na nich specjalnego         wzmocnienia,
  • czy pomieszczenia (lokale), w których zainstalowane są urządzenia grzewcze (trzony kuchenne,         piecyki wody przepływowej, kotły c.o. itp.) posiadają sprawnie działające urządzenia wentylacyjne w tym:      nawiewne i wywiewne,
  • czy występują ewentualnie inne stwierdzone w trakcie kontroli rażące nieprawidłowości (uchybienia) mogące spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi albo mienia.

Z przeprowadzonych przeglądów Wykonawca sporządzi protokół (wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do umowy stanowiącej załącznik do siwz) wraz z podaniem zakresu kontroli, podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz uzyska od lokatora lub właściciela lokalu potwierdzenie wykonania przeglądu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości określi sposób ich usunięcia. Do protokołu należy dołączyć inwentaryzacje przewodów kominowych (usytuowanie, długość, przekrój i szkic) do każdego lokalu.

  1. Wydanie opinii kominiarskiej w lokalach do zasiedlenia na pisemne zlecenie Zamawiającego
  1. Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
    1. wykaz przewodów kominowych na 2015 r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe ? załącznik nr 1 do siwz,
    2. wykaz przewodów kominowych na 2015r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi - załącznik nr 2 do siwz.

 

Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

 

Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.

 

Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny przedmiot:  90915000-4

 

Nie dopuszcza się złożenie ofert częściowych.

 

Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

 

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:

Zakończenie 31.12.2015 r.

 

INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

WADIUM

Informacja  na temat wadium:  Nie DOTYCZY

 

Zaliczki

Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

 

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
    1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

 

  1. Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia.

 

  1. Potencjał techniczny

 

 

 

             

   4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:

  • 1 osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim do przeprowadzania kontroli stanu technicznego  przewodów kominowych,
  • 1 osobą posiadającą kwalifikacje kominiarskie, która będzie wykonywała zamówienie lub uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia

 

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował tymi osobami w trakcie  realizacji  zamówienia.

 

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 6 500,00 zł

 

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.

           

Wykonawca może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w trakcie realizacji zamówienia.

 

INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  1. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

b)  określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie

Przez główne usługi Zamawiający rozumie usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.

Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;

  1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
  2. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
  3. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  1. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:

pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

      Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.

 

2.   Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

               - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

INNE DOKUMENTY

  1. Złożyć Druk ?OFERTA?, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
  2. Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub         nazwy podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku       udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość          zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
  3. Złożyć Formularz cenowy,  który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
  4. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz      Wykonawcy.

 

Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne

nie

 

Kryteria oceny ofert

najniższa cena

 

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

ZMIANA UMOWY

Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.

 

Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:

  1. Zmniejszenie ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w        lokalach do zasiedlenia.
  2. Lokalizacja i ilość przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilość wydanych opinii kominiarskich w          lokalach do zasiedlenia określonych w załączniku nr 1 do siwz - wykaz przewodów kominowych na 2015 r.     budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe oraz załączniku nr 2 do siwz - wykaz przewodów kominowych na    2015 r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi z zastrzeżeniem, że nie mogą ulec zwiększeniu       maksymalne ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości      wydanych opinii kominiarskich w            lokalach do zasiedlenia.
  3. Wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy.

 

Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:

  1. Przekazania obiektów w zarząd innemu zarządcy,
  2. Przejęcia w zarząd nowych obiektów.
  3. Wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy może ulec zmianie, w przypadku zmiany:
  1. stawki podatku od towarów i usług,
  2. wysokości minimalnego wynagrodzenia  za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 z dnia 10     października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
  3. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki    na       ubezpieczenia  społeczne lub zdrowotne,    

      jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania tego zamówienia.

  1. Zasady wprowadzenia zmian wynagrodzenia umownego przy zaistnieniu powyższych okoliczności.
    1. wysokość wynagrodzenia brutto pozostałego do rozliczenia na dzień wprowadzenia nowej stawki podatku    VAT (wartość netto pozostaje bez zmian) zmieni się o współczynnik X/1,08  i  X/1,23, gdzie X - zmiana            stawki podatku VAT;

      np. przy zmianie stawki podatku VAT  23% o 1% wynagrodzenie zmieni się o ok. 0,813%;

      przy zmianie stawki podatku VAT 8% o 1% wynagrodzenie zmieni się o ok. 0,926 %;

  1. w związku ze znaną wysokością minimalnego wynagrodzenia mającego obowiązywać w 2015 roku (1 750,00 zł), Zamawiający nie przewiduje wzrostu wynagrodzenia należnego wykonawcy z powyższego tytułu.

      Zgodnie z zapisem w punkcie 17 siwz pn. ?opis sposobu obliczenia ceny? powyższa zmiana winna być uwzględniona przez Wykonawcę w cenie jednostkowej netto wykonania usługi;

  1. wysokość wynagrodzenia brutto pozostałego do rozliczenia na dzień wprowadzenia zmian dotyczących         ubezpieczenia społecznego lub zdrowotnego zmieni się proporcjonalnie do udziału w/w kosztów w wysokości     wynagrodzenia określonego w ofercie.

 

 

INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:

80-171 Gdańsk, ul Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 ? 12:00. Cena brutto ? 22,30 PLN.

Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe

 

TERMIN SKŁADANIA OFERT 16.12.2014 r. godzina 7:20

Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

 

Termin związania ofertą:

Do dnia:  14.01.2015 r.

 

INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):

DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT  16.12.2014 r. godzina 7:30, miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1  ? świetlica pokój nr 6

OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Grażyna Pietrowska stanowisko służbowe specjalista ds. zamówień publicznych,

80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel.  58 320 02 20

Adres poczty elektronicznej: pietrowska@gznk.pl

 

ZASADY WYKLUCZENIA WYKONAWCY

      Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy również wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który udowodnił, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mając zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

 

Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia

nie

 

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 08.12.2014 r.

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 wzór umowy.pdf 327,69 KB 2014-12-08 12:41 pobierz
2 siwz.pdf 845,36 KB 2014-12-08 12:41 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Grażyna Pietrowska
Data wytworzenia: 2014-12-08
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Grażyna Pietrowska
Data publikacji: 2014-12-08 12:40