BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

Wykonanie prac konserwatorskich zabytkowych wrót i furtek zespołu Bramy Nizinnej położonej przy ul. Dolna Brama w Gdańsku wraz z opracowaniem dokumentacji konserwatorskiej

załączniki

Podpisanie umowy

Data podpisania: 2015-09-22

Informuję, że 22.09.2015 r została podpisana przez zamawiajacego umowa z firmą Polskie Pracownie Konserwacji Zabytków S.A. w Warszawie Oddział Gdańsk z siedzibą w Gdańsku przy ulicy Miałki Szlak 59 z ceną brutto 161 130,00 zł oraz terminem realizacji prac 10.12.2015 r.

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2015-09-15

~~Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający wybrał ofertę nr 1 firmy Polskie Pracownie  Konserwacji Zabytków S.A. w Warszawie Oddział Gdańsk z siedzibą w Gdańsku przy ulicy Miałki Szlak 59 z ceną brutto 161 130,00 zł oraz terminem realizacji prac 10.12.2015 r.

UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna złożona oferta oraz spełniająca wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta po 15.09.2015 r.

 

Treść postępowania:

~~ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk;
Województwo: Pomorskie
Tel.: 58 320-02-20/ 58 320-10-32/ 58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35     
Adres strony internetowej: www.gznk.pl
Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
   
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej poniżej 207.000 EURO

na wykonanie prac konserwatorskich zabytkowych wrót i furtek zespołu Bramy Nizinnej położonej przy ul. Dolna Brama w Gdańsku wraz z opracowaniem dokumentacji konserwatorskiej.

Rodzaj zamówienia: usługa

OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA
1.  Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorskich zabytkowych wrót i furtek zespołu Bramy Nizinnej położonej przy ul. Dolna Brama w Gdańsku, usytuowanej na działkach nr 259/3, 221/3, 222/4 w obrębie ew. 99 w Gdańsku wraz ze sporządzeniem programu prac konserwatorskich, badań labolatoryjnych oraz dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych badań.
 
2.  Charakterystyka obiektu. 
       Zespół Bramy Nizinnej położonej przy ul. Dolna Brama w Gdańsku, wpisany jest do rejestru zabytków województwa pomorskiego pod nr 332 (nowy nr 453) dn. 27.02.1967 roku, znajduje się także w układzie urbanistycznym miasta Gdańska, wpisanym do rejestru zabytków pod nr 8 (nowy nr 15) decyzją WKZ
w Gdańsku z dnia 11.10.1947 roku, uznany ponadto zarządzeniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dn. 08.09.1994 roku za Pomnik Historii.
Obiekt jest przedmiotem użyczenia Bałtyckiemu Bractwu Żeglarzy.
Wrota wraz z furtkami zdeponowane się na terenie Bramy Nizinnej.

3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- sporządzenie programu prac konserwatorskich wraz z wykonaniem badań konserwatorskich na istnienie oryginalnego sposobu wykończenia powierzchni drewna i okuć.  Badania laboratoryjne należy wykonać w ilości nie mniejszej niż 8 próbek.
-  uzgodnienie sporządzonej dokumentacji z Pomorskim Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków,
-  uzyskanie pozwolenia na wykonanie prac konserwatorskich i montaż wrót we współpracy z zamawiającym,
-  przeprowadzenie prac konserwatorskich wrót wraz z okuciami,
-  wykonanie dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych badań,
- transport wrót z miejsca zdeponowania tj. z terenu Bramy Nizinnej do pracowni konserwatorskiej i z pracowni do wskazanego przez  Zamawiającego miejsca zdeponowania wrót na terenie Gdańska.

4.  Sposób wykonywania dokumentacji.
Dokumentacja konserwatorska musi być wykonana zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych  (Dz.U. Nr 165 poz. 987 z póż. zm).

5. Program prac konserwatorskich oraz dokumentację konserwatorką należy sporządzić i przekazać Zamawiającemu w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej zapisanej na płycie CD-R (lub DVD) - format PDF i DOC.

 

Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.

Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot:  92522000-6
Dodatkowe przedmioty: 92521220-7

Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie 10.12.2015 r.

INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WADIUM:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3 000,00 zł.

ZALICZKI
Nie przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania umowy.

I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają  obowiązek ich posiadania

2. Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w  okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
? minimum 1 usługę polegającą na opracowaniu programu prac konserwatorskich wraz z badaniami powłok malarskich o wartości minimum  10 000,00 zł brutto,
? minimum 2 usługi polegające na wykonaniu prac konserwatorskich drewnianych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków np. prace konserwatorskie drewnianej stolarki okiennej i drzwiowej o wartości co najmniej 40.000,00 zł  brutto każda.

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował  tymi zasobami w trakcie  realizacji zamówienia.

3. Potencjał techniczny

4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
? 1 osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia prac konserwatorskich,  restauratorskich oraz badań konserwatorskich dzieł sztuki w specjalności konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej tj:
- posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej określonej  w dyplomie  ukończenia studiów i która odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków,
     lub
- w dziedzinach nie objętych programem studiów wyższych o kierunkach konserwacja i restauracja dzieł sztuki posiadającą świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie i która odbyła co najmniej 5 letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków,
zgodnie z § 22 ust 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa  Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań  architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. Nr 165 poz. 987 z póź. zm.).


Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w trakcie realizacji zamówienia.

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

II. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

b) określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
      Przez główne usługi Zamawiający rozumie wykonanie
 1)  programu prac konserwatorskich wraz z badaniami powłok malarskich o wartości minimum 10 000,00 zł brutto,
2) prac konserwatorskich drewnianych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków np. prace konserwatorskie drewnianej stolarki okiennej i drzwiowej o wartości co najmniej 40.000,00 zł  brutto.

c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

2.   Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
       -   lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III. INNE DOKUMENTY
1. Inne dokumenty nie wymienione w pkt. II
a) Złożyć Druk  OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
b) Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub nazwy podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
c) Podać w ofercie, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
d) Udzielić rękojmi za dzieło na okres  minimum 36 miesięcy
e) Podać w złożonej ofercie termin realizacji prac.
 Maksymalny termin wykonania  prac nie może być dłuższy niż 10.12.2015 r. Nie spełnienie tego wymogu spowoduje odrzucenie oferty.
f) Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium  wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
g) Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do występowania w imieniu i na rzecz wykonawcy.

IV. Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
      nie

Kryteria oceny ofert:
1) cena     waga      0,85
 2) termin wykonania prac                          waga     0,15

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 ? 12:00. Cena brutto ? 12,30 PLN.
Warunki i sposób płatności: gotówka, zaliczenie pocztowe, przelew

TERMIN SKŁADANIA OFERT 07.09.2015 r. godzina  10:00
Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

Termin związania ofertą:
Do dnia:  06.10.2015 r.

INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):

DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT: 07.09.2015 r. godzina  10:30,
miejsce w siedzibie zamawiającego, 80-171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, w  pokoju nr 6 - świetlica

OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Grażyna Berowska stanowisko służbowe starszy specjalista ds. zamówień publicznych,
80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel.  58 320 10 32
Adres poczty elektronicznej: berowska@gznk.pl


ZASADY WYKLUCZENIA WYKONAWCY
Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy również wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.
Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który udowodnił, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mając zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:  27.08.2015 r.

 

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 wzór umowy.pdf 344,79 KB 2015-08-27 13:55 pobierz
2 SIWZ.pdf 926,85 KB 2015-08-27 13:54 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Grażyna Berowska
Data wytworzenia: 2015-08-27
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Grażyna Berowska
Data publikacji: 2015-08-27 13:53