BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

świadczenie usług kominiarskich w budynkach Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2016

załączniki

Podpisanie umowy

Data podpisania: 3015-12-15

umowę nr 92/201/NZ z firmą BŁYSK s.c. Jan Frąc i Renata Frąc Usługi Kominiarskie podpisano dnia 15.12.2015 r.

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2015-11-30

~~Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 1 firmy ?BŁYSK? s.c. Jan Frąc i Renata Frąc Usługi Kominiarskie z siedzibą w Gdańsku przy ul. Szarej 7/114 z ceną oferty 7 138,98 zł brutto.

UZASADNIENIE WYBORU:
Jedyna złożona oferta i spełniająca wymagania siwz.

Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarte po 30.11.2015 r.

Treść postępowania:

~~ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk;
Województwo: Pomorskie
Tel.: 58 320-10-32/58 320-02-20/58 302-32-82/58 340-76-46, fax: 58 345-82-35     
Adres strony internetowej: www.gznk.pl
Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości szacunkowej poniżej 207.000 EURO

na świadczenie usług kominiarskich  w budynkach Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2016

Rodzaj zamówienia: usługi

OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w zakresie usuwania zanieczyszczeń  przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), przeprowadzania okresowej kontroli  tych przewodów oraz sporządzania opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia w budynkach Skarbu  Państwa  administrowanych przez Zamawiającego w roku 2016.
a) ilość przewodów do czyszczenia:
­ dymowe               27 (4 krotne czyszczenie),
­ spalinowe      24 (2 krotne czyszczenie),
­ wentylacyjne      420 (1 krotne czyszczenie),
b) ilość przewodów do przeglądu   -  477,
c) ilość opinii  kominiarskich ? dla 5 lokali mieszkalnych.
2. Przedmiot zamówienia  obejmuje:
a) usługi czyszczenia przewodów kominowych w zakresie:
­ czyszczenie zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami zawartymi w  Rozporządzeniu
Ministra  Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca  2010 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 109 poz. 719 z późn. zm.) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz przepisami przeciwpożarowymi i przepisami o ochronie środowiska,
­ czyszczenie przewodów dymowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem stałym 4 razy  w  roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda  ptaków),
­ czyszczenie przewodów spalinowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem  płynnym i gazowym 2 razy w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz,  cegły, gniazda ptaków),
­ czyszczenie przewodów wentylacyjnych co najmniej 1 raz w roku,
­ przegląd wszystkich przewodów 1 raz w roku.
b) badania techniczne przy kontroli okresowej w zakresie:
­ dokonywania kontroli i oględzin przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i  wentylacyjnych z  wykonaniem opinii z wyników przeprowadzonych oględzin co najmniej 1 raz w roku, zgodnie z art. 62  ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2013 r poz. 1409 z póź. zm.),
a ponadto obejmować powinien sprawdzanie:
­ drożności i szczelności przewodów kominowych,
­ stanu technicznego głowic i nasad kominowych,
­ czy siła ciągu kominowego (ciśnienia) ? ustalona przy pomocy urządzenia pomiarowego gwarantuje  prawidłowe działanie podłączonych do przewodów urządzeń,
­ czy nie występują uszkodzenia przewodów kominowych, kanałów, czopów, rur i łączników, włazów, drabin,  drzwiczek kominowych (wyciorowo ? rewizyjnych), ław  kominiarskich oraz innych elementów urządzeń kominowych,
­ czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopów  i nasad, a także  otworów do wybierania zanieczyszczeń,
­ czy nie dokonano samowolnych zmian w podłączeniach kominowych dymowych, spalinowych i  wentylacyjnych,
­ czy są pobielone kominy na strychach,
­ czy są składowane materiały łatwopalne na strychach, przez które przechodzą przewody  kominowe,
­ czy ilość przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych jest wystarczająca,
­ czy zachowana jest wymagana odległość łatwo zapalnych części konstrukcyjnych budynku od wewnętrznego  lica przewodów i kanałów dymowych oraz spalinowych, a także od pieców, rur i otworów do czyszczenia,
­ czy prawidłowo podłączono piece, przybory gazowe, kratki wentylacyjne,
­ czy powierzchnie ścian kominowych z cegły i prefabrykatów nie są obciążone zawieszonymi urządzeniami  jak np. przybory sanitarne i gazowe jeśli nie wykonano na nich specjalnego wzmocnienia,
­ czy pomieszczenia (lokale), w których zainstalowane są urządzenia grzewcze (trzony kuchenne,  piecyki  wody przepływowej, kotły c.o. itp.) posiadają sprawnie działające urządzenia wentylacyjne w tym:  nawiewne i wywiewne,
­ czy występują ewentualnie inne stwierdzone w trakcie kontroli rażące nieprawidłowości (uchybienia)  
 mogące  spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi albo mienia.
Z przeprowadzonych przeglądów Wykonawca sporządzi protokół (wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do umowy stanowiącej załącznik do siwz) wraz z podaniem zakresu kontroli, podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz uzyska od lokatora lub właściciela lokalu potwierdzenie wykonania przeglądu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości określi sposób ich usunięcia. Do protokołu należy dołączyć inwentaryzacje przewodów kominowych (usytuowanie, długość, przekrój i szkic) do każdego lokalu.
c) Wydanie opinii kominiarskiej w lokalach do zasiedlenia na pisemne zlecenie Zamawiającego.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
a) wykaz przewodów kominowych na 2016 r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe ? załącznik nr 1 do siwz,
b) wykaz przewodów kominowych na 2016 r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi - załącznik nr 2 do siwz.

Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

Nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających.

Wspólny słownik zamówień (CPV):
Główny przedmiot: 90915000-4
Dodatkowe przedmioty: 71317000-3.

Nie dopuszcza się złożenie ofert częściowych.

Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie 31.12.2016 r.

INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

WADIUM
INFORMACJA  NA TEMAT WADIUM:  NIE DOTYCZY

ZALICZKI
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

2. Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia.

3. Potencjał techniczny
               
   4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
? 1 osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim do przeprowadzania kontroli stanu technicznego  przewodów kominowych,
? 1 osobą posiadającą kwalifikacje kominiarskie, która będzie wykonywała zamówienie lub uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia.

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował tymi osobami w trakcie  realizacji  zamówienia.

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 7 000,00 zł.

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
            
Wykonawca może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w trakcie realizacji zamówienia.

INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
b)  określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Przez główne usługi Zamawiający rozumie usługi polegające na świadczeniu usług kominiarskich.
Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
e) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
f) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
      Wyżej wymienione zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału.

2.   Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
               - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

INNE DOKUMENTY
1. Złożyć Druk ?OFERTA?, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
2. Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub  nazwy podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku  udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość  zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
3. Podać w ofercie, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku  podatkowego, zgodnie z  przepisami o podatku od towarów i usług.
4. Złożyć Formularz cenowy,  który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
5. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz  Wykonawcy.

Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
nie

KRYTERIA OCENY OFERT
najniższa cena

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.

Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
1. Zmniejszenie ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości wydanych opinii kominiarskich w  lokalach do zasiedlenia.
2. Lokalizacja i ilość przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilość wydanych opinii kominiarskich w  lokalach do zasiedlenia określonych w załączniku nr 1 do siwz - wykaz przewodów kominowych na 2016 r.  budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe oraz załączniku nr 2 do siwz - wykaz przewodów kominowych na 2016 r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi z zastrzeżeniem, że nie mogą ulec zwiększeniu  maksymalne ilości przewodów do czyszczenia i do przeglądu oraz ilości  wydanych opinii kominiarskich w  lokalach do zasiedlenia.
Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1. Przekazania obiektów w zarząd innemu zarządcy.
2. Przejęcia w zarząd nowych obiektów.

INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 ? 12:00.
Cena brutto ? 12,30 PLN.
Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe.

TERMIN SKŁADANIA OFERT 10.11.2015 r. godzina 7:20
Miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

Termin związania ofertą:
Do dnia:  09.12.2015 r.

 

INFORMACJE DODATKOWE, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy):
DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT  10.11.2015 r. godzina 7:30,
miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1  ? świetlica pokój nr 6
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Marek Skuhra stanowisko służbowe inspektor ds. zamówień publicznych,
80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel.  58 302 32 82
Adres poczty elektronicznej: skuhra@gznk.pl

ZASADY WYKLUCZENIA WYKONAWCY
      Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy również wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.
Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który udowodnił, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mając zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
nie

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 28.10.2015 r.

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 wykaz - załącznik nr 2.pdf 12,49 KB 2015-10-29 11:13 pobierz
2 wykaz - załącznik nr 1.pdf 15,8 KB 2015-10-29 11:13 pobierz
3 wzór umowy.pdf 329,93 KB 2015-10-29 11:13 pobierz
4 specyfikacja istotnych warunków zamówienia.pdf 855,72 KB 2015-10-29 11:13 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Marek Skuhra
Data wytworzenia: 2015-10-29
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Marek Skuhra
Data publikacji: 2015-10-29 11:12