BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego 4x4 wraz ze zbierającą kosiarką bijakową, pługiem śnieżnym oraz posypywarką piasku i soli

załączniki

Podpisanie umowy

Data podpisania: 2017-10-25

Umowa została zawarta w dniu 25.10.2017 r. z Zakładem Techniki Komunalnej i Rolniczej „AGRO-PARTNER” Bronisław Burkiewicz.

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2017-10-18

Działając na podstawie art. 92.ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że w w/w postępowaniu Zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę nr 1  Zakładu Techniki Komunalnej i Rolniczej „AGRO-PARTNER”  Bronisław Burkiewicz z ceną oferty 234 315,00 zł, terminem dostawy 29.12.2017 r. oraz udzieloną 36 – miesięczną na ciągnik.

 

UZASADNIENIE WYBORU:

Jedyna złożona oferta oraz spełniająca warunki udziału w postępowaniu i niepodlegająca wykluczeniu.

Jednocześnie informuję, że następujący Wykonawcy złożyli oferty:

Numer oferty
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy
Cena
 

1
 

Zakład Techniki Komunalnej

i Rolniczej „AGRO-PARTNER”

Bronisław Burkiewicz

32-444 Głogoczów 111

 

 

 
 

-      cena oferty: 234 315,00 zł,

-      termin dostawy: 29.12.2017 r.

-      okres udzielonej gwarancji na ciągnik: 36 miesięcy.

 
 

Poniżej przedstawiam streszczenie oceny i porównania złożonych ofert zawierające punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną ich punktację:

Nr oferty
Liczba pkt w kryterium

Cena  60%
 

 

Liczba pkt w kryterium

Termin dostawy

20%
 

 

Liczba pkt w kryterium

Okres gwarancji na ciągnik

20%

 
Razem
1
60,00
 

0
 

3
63,00
 

 

Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta po 18.10.2017 r.

 

Treść postępowania:

Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych Samorządowy Zakład Budżetowy

ul. Partyzantów 74

80-254 Gdańsk;

Województwo: Pomorskie

Tel.: 58 320-10-32/ 58 302-32-82/ 58 320-02-20/ 58 320 12 95 fax: 58 345-82-35     

e-mail nz@gznk.pl

Adres strony internetowej (URL): www.gznk.pl

Adres profilu nabywcy: www.gznk.pl

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:     zamówienia publicznego

Rodzaj zamawiającego: inny - Samorządowy Zakład Budżetowy - zarządzanie nieruchomościami

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów postępowania można uzyskać pod adresem (URL): www.gznk.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: tak

Pisemnie - pocztą lub osobiście

Adres: 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

 

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości szacunkowej poniżej 209 000 EURO

 

na dostawę fabrycznie nowego ciągnika rolniczego 4x4 wraz ze zbierającą kosiarką bijakową,  pługiem śnieżnym oraz posypywarką piasku i soli. 

 

 

Numer referencyjny: 54/17/A

 

Rodzaj zamówienia: dostawy

 

Informacja o możliwości składania ofert częściowych:

Zamówienie podzielone jest na części: nie

 

I. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego 4x4 wraz ze zbierającą kosiarką bijaków, pługiem śnieżnym oraz posypywarką piasku i soli na potrzeby Zamawiającego.

 

 
Opis i parametry ciągnika:
silnik wysokoprężny, rzędowy z bezpośrednim wtryskiem, chłodzony cieczą,
moc silnika co najmniej 36 KW/49 KM,
minimalna pojemność jednostki napędowej 2 200 cm3,
skrzynia biegów: mechaniczna, biegi w przód i w tył z nawrotnicą zsynchronizowaną,
układ kierowniczy: przednie koła skrętne ze wspomaganiem hydraulicznym,
hamulce wielotarczowe,
tylny TUZ i WOM kategorii I o udźwigu minimum 1800 kg odniesiony do tylnych kół, ramiona z szybkosprzęgami i regulacją na długości i szerokości,
kabina zamknięta z ogrzewaniem i klimatyzacją,
stanowisko kierowcy obracalne o 1800,
zdwojone pedały sterujące,
wyposażony w instalację oświetlenia drogowego.
Opis i parametry kosiarki bijakowej:
szerokość koszenia – minimum 150 cm,
pojemność zbiornika – minimum 1500 litrów,
wysokość wysypu – minimum 190 cm,
przednie koła podporowe z regulacją wysokości koszenia,
tylny wał podporowy z regulacją, wysokości koszenia,
wyposażona w instalacja oświetlenia drogowego.
Opis i parametry pługu śnieżnego:
szerokość robocza – minimum 1320 mm,
wysokość lemiesza – minimum 660/570/660 mm,
skręt okładnicy – do 300,
wymiary gabarytowe:
długość: minimum 540 mm,
szerokość: minimum 1510 mm,
wysokość minimum 770 mm,
typ zaczepu – TUZ I kategorii,
zabezpieczenie przeciążeniowe zaczepu,
kopiowanie poprzeczne,
hydrauliczne sterowanie lemieszami,
wmontowane oświetlenie obrysowe.
Opis i parametry posypywarki piachu i soli:
 samozaładowująca się o pojemności zbiornika minimum 250 litrów,
zawieszenia na TUZ ciągnika z siłownikiem hydraulicznym do samozaładunku,
droga posypywania piaskiem z pełnego zbiornika minimum 4 km,
droga posypywania solą z pełnego zbiornika minimum 5 km.
Ciągnik, kosiarka bijakowa, pług śnieżny oraz posypywarka muszą;
być fabrycznie nowe (rok produkcji  2017),
być sprawne technicznie w 100 %,
być wolne od wad prawnych,
spełniać warunki techniczne przewidziane przez obowiązujące w Polsce przepisy prawne dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych oraz warunki przewidziane przez przepisy prawa wspólnotowego w Unii Europejskiej,
posiadać opis techniczny,
posiadać homologację (odpis świadectwa homologacji),
posiadać kartę pojazdu,
posiadać instrukcję obsługi.
W terminie realizacji dostawy Wykonawca dostarczy ciągnik wraz z kosiarką,  pługiem oraz posypywarką i postawi je do dyspozycji Zamawiającego oraz załączy dokumenty niezbędne do zarejestrowania pojazdu.
Miejsce realizacji zamówienia: odbiór w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
 

II. Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny kod: 16700000-2

Dodatkowe kody: 16311100-8, 34144440-4, 43313100-1.

 

III. Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

 

IV. Okres, w którym realizowane będzie zamówienie:

29.12.2017 r.

 

V. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

V.1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

V.1.1.Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy

 

V.1.2. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna : Nie dotyczy

 

V.1.3. Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków:

Wykonawca spełni warunki w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert  co najmniej 2 dostawy ciągników rolniczych wraz z osprzętem komunalnym o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto każda.

 

W przypadku Wykonawców, którzy będą wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia w/w warunek nie będzie podlegał sumowaniu. Realizacją wymaganych dostaw winien wykazać się wykonawca albo co najmniej jeden z uczestników konsorcjum.

 

Warunek doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli uczestnicy konsorcjum w sumie  wykażą zrealizowanie dwóch dostaw, ale żaden z nich nie wykona ich w wymaganej liczbie, tzn., że w przypadku wykazania przez każdego uczestnika konsorcjum po 1 dostawie warunek dotyczący posiadania  doświadczenia nie zostanie spełniony.

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

 

Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując  zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

 

Podmiot na którego zdolności zawodowej w zakresie  doświadczenia wykonawca polega będzie musiał wykazać zrealizowanie  2 dostaw w zakresie określonym przez zamawiającego w siwz.

 

W odniesieniu do  warunku dotyczącego zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolności innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.

 

Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie

 

VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA

Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)

 

VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak

 

VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: Nie dotyczy

 

IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP:

 

W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych, w okresie 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach  zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

 „Stosowna sytuacja” wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

Wykonawca, który polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów tj. w zakresie doświadczenia, udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–22 i ust. 5.
 

X. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP – Nie dotyczy

 

XI. INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W PUNKTACH OD VII DO X

Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub nazwy podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę.
Podać w ofercie, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.

 

 
Podać w złożonej ofercie termin wykonania zamówienia.

Maksymalny termin wykonania  zamówienia nie może być dłuższy 29.12.2017 r.

Jeżeli Wykonawca określi termin wykonania po 29.12.2017 r. - jego oferta zostanie odrzucona
Podać w złożonej ofercie okres gwarancji na ciągnik.

Zamawiający zrównuje okres rękojmi z okresem gwarancji określonym przez Wykonawcę w ofercie.

Minimalny okres gwarancji na ciągnik winien wynosić 24 miesiące.

Nie spełnienie tego wymogu spowoduje odrzucenie oferty.
Udzielić gwarancji na kosiarkę bijakową  - minimum 24 miesiące.

Nie spełnienie tego wymogu spowoduje odrzucenie oferty.
Udzielić gwarancji na pług śnieżny - minimum 24 miesiące.

Nie spełnienie tego wymogu spowoduje odrzucenie oferty.
Udzielić gwarancji na posypywarkę piachu i soli - minimum 24 miesiące.

Nie spełnienie tego wymogu spowoduje odrzucenie oferty.
Załączyć do oferty świadectwa homologacji oraz opisy techniczne dla ciągnika, kosiarki, pługu oraz posypywarki.
Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium  wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.

 

Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
 

XII. PROCEDURA

OPIS

Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak

Informacja na temat wadium

Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3 500,00 zł  

 

Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie

 

Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie

 

Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie

 

Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie

 

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:

Nie

 

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

Nie

 

Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

 

Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie dotyczy

 

XIII. KRYTERIA OCENY OFERT
 
1.   cena                                              znaczenie   0,60

2.   termin dostawy                              znaczenie   0,20

3.   okres gwarancji na ciągnik            znaczenie   0,20
 
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp:

Tak
 
 

Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne: Nie dotyczy

 

Licytacja elektroniczna: Nie dotyczy
 
 

XIV. ZMIANA UMOWY

Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany w umowie mogą nastąpić jeżeli:

wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców.
zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu ust. 2.

2. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli:
Zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu,
Nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikających z umowy,
polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym Wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust.1 pkt a.
                                                            

XV. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Termin składania ofert:
09.10.2017 r  godzina: 10:30

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski

Termin związania ofertą: do 07.11.2017 r.

 

 

Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

 

Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane: Nie

Informacje dodatkowe:
DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT: 09.10.2017 r. godzina 11 :00,

Miejsce: siedziba zamawiającego, 80-171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, w pokoju nr 6 - świetlica

OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Marek Skuhra, stanowisko służbowe specjalista ds. zamówień publicznych

80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel. 58 302 32 82

Adres poczty elektronicznej: skuhra@gznk.pl

 

 

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 specyfikacja istotnych warunków zamówienia 586,4 KB 2017-09-27 14:27 pobierz
2 wzór umowy 293,29 KB 2017-09-27 14:27 pobierz
3 oswiadczenie podstawy wykluczenia zał. 1. 298,23 KB 2017-09-27 14:26 pobierz
4 oswiadczenie warunki udzialu postepowanie zał. 2 252,71 KB 2017-09-27 14:26 pobierz
5 oswiadczenie grupa kapitałowa zał. 3 175,04 KB 2017-09-27 14:26 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Marek Skuhra
Data wytworzenia: 2017-09-27
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Marek Skuhra
Data publikacji: 2017-09-27 14:25
Ostatnia aktualizacja: 2017-10-09 13:40