BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Gdańskie Nieruchomości

Zamówienia publiczne

na wykonanie robót remontowych lokali mieszkalnych przy ulicach: Traugutta 7 m 4, Biskupia 25 m 6, Nadwiślańska 11 m 2, Jasna 9 m 10, Rybaki Dolne 2 m 2A w Gdańsku.

załączniki

Podpisanie umowy

Data podpisania: 2017-09-05

5.09.2017r. podpisano umowę z firmą Przedsiębiorstwo Budowlane „PBK” Wiesław Gulgowski

 

Wynik postępowania: rozstrzygnięte

Data rozstrzygnięcia: 2017-08-30

Gdańsk, dnia 30.08.2017 r.

ZP/39/17/A

 

                                                                                                         

INFORMACJA O WYNIKU POSTĘPOWANIA

                       

 

Dotyczy: postępowania przetargowego na wykonanie robót remontowych lokali mieszkalnych przy ulicach: Traugutta 7 m 4, Biskupia 25 m 6, Nadwiślańska 11 m 2, Jasna 9 m 10,  Rybaki Dolne 2 m 2A w Gdańsku, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.

Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późniejszymi zmianami) informuję, że Zamawiający wybrał ofertę nr 3 firmy Przedsiębiorstwo Budowlane „PBK” Wiesław Gulgowski z siedzibą w Gdańsku przy ul. Słowackiego 83, z ceną oferty 274 637,88 zł brutto, z terminem wykonania zamówienia 60 dni oraz z doświadczeniem osoby na stanowisku kierowniczym 420 miesięcy.

 

UZASADNIENIE WYBORU:

 Jedyna ze złożonych ofert spełniająca warunki udziału w postępowaniu i niepodlegająca wykluczeniu.

 

Jednocześnie informuję, że następujący Wykonawcy złożyli oferty:

Nr oferty
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz
adres wykonawcy
Cena/

Termin wykonania zamówienia/

Doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym
 

1
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe

„LEMA” Spółka Jawna

 Tysler Leszek & Pomierski Mariusz

ul. Bażyńskiego 32

80-309 Gdańsk

 
 

Cena oferty 309 261,12 zł

Termin realizacji zamówienia:  60 dni

Doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym: 300 m-cy

 

 
2
4ml budowa Sp. z o.o.

ul. Piłsudskiego 13

83-300 Kartuzy
 

Cena oferty:  312 727,43 zł

Termin realizacji zamówienia:  60 dni

Doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym: 240 m-cy
3
Przedsiębiorstwo Budowlane „PBK” Wiesław Gulgowski

ul. Słowackiego 83

80-257 Gdańsk
 

Cena oferty:  274 637,88 zł

Termin realizacji zamówienia:  60 dni

Doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym: 420 m-cy
 

Poniżej przedstawiam streszczenie oceny złożonej oferty, zawierającej punktację przyznaną w każdym kryterium oceny ofert i łączną ich punktację:

 

Nr oferty
Liczba pkt w kryterium cena  60%
Liczba pkt w kryterium

Termin wykonania zamówienia 30%
Liczba pkt w kryterium

Doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym 10%
Razem
3
60,00
30,00
10,00
100,00
 

Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta po 4.09.2017 r.

 

Treść postępowania:

Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych Samorządowy Zakład Budżetowy

ul. Partyzantów 74

80-254 Gdańsk;

Województwo: Pomorskie

Tel.: 58 320-10-32/ 58 302-32-82/ 58 320-02-20/ 58 320 12 95 fax: 58 345-82-35     

Adres strony internetowej: www.gznk.pl

e-mail nz@gznk.pl

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:     zamówienia publicznego

Rodzaj zamawiającego: inny - Samorządowy Zakład Budżetowy - zarządzanie nieruchomościami

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów postępowania można uzyskać pod adresem (URL): www.gznk.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: tak

Pisemnie - pocztą lub osobiście

Adres: 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

                                  

 

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości szacunkowej poniżej 5 225 000 EURO

na wykonanie robót remontowych lokali mieszkalnych przy ulicach: Traugutta 7 m 4, Biskupia 25 m 6, Nadwiślańska 11 m 2, Jasna 9 m 10,  Rybaki Dolne 2 m 2A w Gdańsku.

 

 

Numer referencyjny : 39/17/A

 

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

 

Informacja o możliwości składania ofert częściowych:

Zamówienie podzielone jest na części: nie.

 


 

 

I. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót  remontowych lokali mieszkalnych przy ulicach:

      Traugutta 7 m 4,  Biskupia 25 m 6, Nadwiślańska 11 m 2, Jasna 9 m 10, Rybaki Dolne 2 m 2A w Gdańsku.
Zakres robót obejmuje między innymi:

a)  roboty ogólnobudowlane tj.
roboty rozbiórkowe,
wykonanie ścianek działowych,
wykonanie okładzin z płyt kartonowo - gipsowych,
wykonanie gładzi gipsowych,
roboty tynkarskie,
roboty malarskie,
wymiana stolarki okiennej wraz z wymianą parapetów,
wymiana stolarki drzwiowej,
wykonanie posadzek wraz z pracami odgrzybieniowymi,
wykonanie izolacji przeciwwilgociowej,
naprawa stropów,
przebudowa instalacji wentylacyjnej,

b)  roboty sanitarne tj.
wykonanie/remont instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z montażem urządzeń,
montaż/przebudowa instalacji gazowej wraz z instalacją grzewczą,

c)  roboty elektryczne tj.
wymiana/remont instalacji elektrycznej.

d) wykonanie ekspertyzy kominiarskiej dla każdego wyremontowanego mieszkania po zakończeniu prac.

 

Szczegółowy zakres robót dla poszczególnych lokali mieszkalnych określony jest lub w projekcie budowlanym i przedmiarach lub w STWiORB i przedmiarach.

 

Uwaga

Minimalne parametry techniczne stolarki okiennej z drewna i PCV określone są w punktach 2.4 i 2.4.1. Szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Stolarka drzwiowa i okienna - załącznik nr 9.7 do siwz.

Stolarka drzwiowa winna spełniać minimalne warunki określone w obowiązujących polskich przepisach.

 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
Projekt architektoniczno - budowlany – przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4 zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 1 do siwz.
Rysunek nr 01. Sytuacja – załącznik nr 1a do siwz.,
Rysunek nr 02. Rzut mieszkania  inwentaryzacja – załącznik nr 1b do siwz.
Rysunek nr 03. Elewacja frontowa – północna  inwentaryzacja – załącznik nr 1c do siwz.
Rysunek nr 04. Rzut mieszkania – załącznik nr 1d do siwz.
Rysunek nr 05. Elewacja frontowa - północna – załącznik nr 1e do siwz.
Projekt architektoniczno - budowlany – przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4 zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Instalacja gazu i c.o. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 2 do siwz.
Rysunek nr 01. Rzut mieszkania instalacja gazu – załącznik nr 2a do siwz.
Rysunek nr 02. Aksonometria  gazu – załącznik nr 2b do siwz.
Rysunek nr 03. Rzut mieszkania instalacja c.o.– załącznik nr 2c do siwz.
Projekt wykonawczy – przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4 zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 3 do siwz.
Rysunek nr 01. Sytuacja – załącznik nr 3a do siwz.
Rysunek nr 02. Rzut mieszkania  inwentaryzacja – załącznik nr 3b do siwz.
Rysunek nr 03. Elewacja frontowa – północna  inwentaryzacja – załącznik nr 3c do siwz.
Rysunek nr 04. Rzut mieszkania – załącznik nr 3d do siwz.
Rysunek nr 05. Elewacja frontowa - północna – załącznik nr 3e do siwz.
Projekt wykonawczy – przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4 zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Instalacja gazu i c.o. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 4 do siwz.
Rysunek nr 01. Rzut mieszkania instalacja gazu – załącznik nr 4a do siwz.
Rysunek nr 02. Aksonometria  gazu – załącznik nr 4b do siwz.
Rysunek nr 03. Rzut mieszkania instalacja c.o.– załącznik nr 4c do siwz.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4  zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 5 do siwz.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4  zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Instalacja wody, kanalizacji sanitarnej, gazu i c.o. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 6 do siwz.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Przebudowa lokalu mieszkalnego nr 4  zlokalizowanego na I piętrze  budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Instalacja elektryczna. Gdańsk Wrzeszcz, ul. Romualda Traugutta 7, działka nr 669/5, obręb 0055, jednostka ewidencyjna Miasto Gdańsk – załącznik nr 7 do siwz.
Przedmiar – remont lokalu mieszkalnego Gdańsk, Traugutta 7/4 – załącznik nr 8 do siwz.
Przedmiar - przebudowa wew. instalacji gazu co i wod-kan budynku mieszkalnego wielorodzinnego  Gdańsk, Traugutta 7/4 - załącznik nr 8.1 do siwz.
Przedmiar robót – przebudowa istniejącego mieszkania. Instalacje elektryczne wewnętrzne  Gdańsk –Wrzeszcz, ul. Traugutta  – załącznik nr 8.2 do siwz.
Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 9 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Roboty rozbiórkowe - załącznik nr 9.1 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Tynki i okładziny wewnętrzne - załącznik nr 9.2 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Ścianki działowe z płyt G-K - załącznik nr 9.3 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Izolacje przeciwwilgociowe - załącznik nr 9.4 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Podłoża i posadzki, okładziny podłogowe – załącznik nr 9.5 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Powłoki malarskie - załącznik nr 9.6 do siwz.
Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Stolarka drzwiowa i okienna - załącznik  nr 9.7 do siwz.
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty instalacyjne gazowe - załącznik nr 10 do siwz.
 Szczegółowe specyfikacje techniczne. Instalacja wodociągowa. Instalacja kanalizacyjna - załącznik nr 11 do siwz.
 Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych. Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych. Roboty w zakresie montażu opraw, osprzętu, urządzeń i odbiorników energii elektrycznej - załącznik nr 12 do siwz.
Przedmiar - remont lokalu Biskupia 25/6 – załącznik nr 13 do siwz.
Przedmiar - sanitarne instalacje w lokalu Biskupia 25/6 – załącznik nr 13.1 do siwz.
Przedmiar - wymiana instalacji elektrycznej ul. Biskupia 25/6 – załącznik nr 13.2 do siwz.
Przedmiar - remont lokalu ul. Nadwiślańska 11/2 – załącznik nr 14 do siwz
Przedmiar - sanitarne instalacje w lokalu. Nadwiślańska 11/2 – załącznik nr 14.1 do siwz.
Przedmiar - instalacja elektryczna w lokalu mieszkalnym nr 2 Gdańsk, ul. Nadwiślańska 11 – załącznik nr 14.2 do siwz.
Przedmiar - remont lokalu  ul. Jasna 9/10 – załącznik nr 15 do siwz.
Przedmiar - sanitarne instalacje w lokalu Jasna 9/10 – załącznik nr 15.1 do siwz.
Przedmiar - wymiana instalacji elektrycznej ul. Jasna 9/10 – załącznik nr 15.2 do siwz.
Przedmiar - remont lokalu  ul. Rybaki Dolne 2/2A– załącznik nr 16 do siwz.
Przedmiar - sanitarne instalacje w lokalu  Rybaki Dolne 2/4 – załącznik nr 16.1 do siwz.
Przedmiar - wymiana instalacji elektrycznej ul. Rybaki Dolne 2/4 – załącznik nr 16.2 do siwz.

 
Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącej załącznik  do siwz.
Wymagania dotyczące zatrudnienia zgodnie z art. 29 ust 3a.

  Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (dotyczy także dalszych podwykonawców) na podstawie umowy o pracę lub umowy równoważnej (tj. umowy, której treść lub sposób realizacji odpowiada cechom stosunku pracy) osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. robót ogólnobudowlanych, takich jak; tynkarskie, malarskie, kafelkarskie, hydrauliczne, elektryczne w pełnym wymiarze etatu.

  Wykonawca jest zobowiązany przez cały okres realizacji zamówienia zatrudnić na podstawie umów o pracę  lub umów równoważnych co najmniej 5 osób do wykonywania w/w czynności.

   Osoby te muszą brać czynny udział w realizacji zamówienia.

 

 

II. Wspólny słownik zamówień (CPV):

Główny kod: 45000000-7

Dodatkowe kody: 45110000-1, 45111100-9, 45111220-6, 45210000-2, 45262321-7, 45310000-3, 45332200-5, 45332300-6, 45333000-0, 45400000-1, 45410000-4, 45421131-1, 45421131-8, 45421146-9, 45421152-4, 45430000-0, 45431000-7, 45442100-8, 45450000-6.
 

III. Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

 

IV. Okres, w którym realizowane będzie zamówienie:

90 dni od dnia podpisania umowy

 

V. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

V.1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

V.1.1.Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy

 

V.1.2. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków:

Wykonawca spełni warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej, jeżeli wykaże że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 250 000,00 zł.

 

 

Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunki mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na sytuacji ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

 

Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

 

V.1.3. Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków:

1)   Wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli:

a)  wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu robót adaptacyjnych (remontowych) lokali lub budynków o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto każda, obejmujące roboty ogólnobudowlane, sanitarne i elektryczne.

 

W przypadku Wykonawców, którzy będą wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia w/w warunek nie będzie podlegał sumowaniu. Realizacją wymaganych robót winien wykazać się Wykonawca albo, co najmniej jeden z uczestników konsorcjum.

 

Warunek doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli uczestnicy konsorcjum w sumie  wykażą zrealizowanie dwóch w/w robót, ale żaden z nich nie wykona ich w wymaganej liczbie, tzn., że w przypadku wykazania przez każdego uczestnika konsorcjum po 1 robocie budowlanej, warunek dotyczący posiadania  doświadczenia nie zostanie spełniony

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

 

Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

 

Podmiot, na którego zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawca polega będzie musiał wykazać zrealizowanie 2 robót w zakresie określonym przez Zamawiającego w SIWZ.

 

W odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolności innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.

 

b)  skieruje do realizacji zamówienia 11 osób:

w tym następujące osoby:

1 osobę na stanowisku kierowniczym posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
1 osobę posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
1 osobę posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
1 osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku dozoru w zakresie konserwacji, remontów, kontrolno-pomiarowym urządzeń, instalacji i sieci należących do Grupy 3. Urządzenia, instalacje i sieci gazowe wytwarzające, przetwarzające, przesyłające, magazynujące i zużywające paliwa gazowe dla urządzeń i instalacji gazowych o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa,  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. nr  89 poz. 828 z późn. zm.),
1 osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji, remontów, montażu urządzeń, należących do Grupy 2. Urządzenia wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające ciepło oraz inne urządzenia energetyczne dla następujących urządzeń i instalacji: instalacje cieplne o przesyle ciepła powyżej  50 kW zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr 89 poz. 828 z późn. zm.),
1 osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie montażu, remontu, kontrolno-pomiarowym urządzeń i instalacji należących do Grupy 1. Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające,  przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną dla urządzeń i instalacji o napięciu nie wyższym niż 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy  i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania  kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dz.U. nr  89 poz. 828 z późn. zm.).

       Wyżej wymienione uprawnienia powinny upoważniać do wykonywania pomiarów ochronnych instalacji do 1 kV,

oraz:
5  osób do wykonywania remontów.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunki mogą spełniać łącznie.

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

 

Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

 

W odniesieniu do  warunku dotyczącego zdolności zawodowej w zakresie osób, Wykonawcy mogą polegać na zdolności innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane i usługi niezbędne do realizacji których te zdolności są wymagane.

 

Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie

 

VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA

Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp

 

VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak

 

VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: Nie dotyczy

 

IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP:

 

W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

 

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach  zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych

„Stosowna sytuacja” wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

1.  Wykonawca, który polega na zdolnościach zawodowych (w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia) innych podmiotów, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

2.  Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5.

 

X. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP – Nie dotyczy

 

XI. INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W PUNKTACH OD VII DO X

Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub nazwy podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę.
Podać w ofercie, czy wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z  przepisami o podatku od towarów i usług.
Udzielić gwarancji za wady na okres minimum 3 lat.

Zamawiający zrównuje okres rękojmi z okresem gwarancji określonym przez Wykonawcę w ofercie.
Podać w ofercie termin wykonania zamówienia.

Maksymalny termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż 90  dni.

Jeżeli Wykonawca określi termin wykonania zamówienia powyżej 90 dni - jego oferta zostanie  odrzucona.
Złożyć Kosztorysy ofertowe  (uproszczone), wg przedmiarów robót Zamawiającego.
Złożyć druk Zestawienie kosztorysów, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
Podać w ofercie ilość miesięcy pracy osoby na stanowisku kierowniczym posiadającej przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 15 SIWZ.
Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.

 

Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 19 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
 

XII. PROCEDURA

OPIS

Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak

 

Informacja na temat wadium

Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości  6 000,00 zł 

Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie

 

Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie

 

Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie

 

Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie

 

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:

Nie

 

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

Nie

Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

 

Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Nie dotyczy

 

XIII. KRYTERIA OCENY OFERT
 
cena                                                                                                            znaczenie  0,60

termin wykonania zamówienia                                                                    znaczenie  0,30

doświadczenie osoby na stanowisku kierowniczym                                   znaczenie  0,10
 
 
 
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp:

Tak
 
Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne: Nie dotyczy

Licytacja elektroniczna: Nie dotyczy

 
 
 

 

XIV. ZMIANA UMOWY

Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.    Zmiany w umowie mogą nastąpić, jeżeli:

zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
zostały spełnione łącznie następujące warunki:
konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu ust.2,
łączna wartość zmian jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
dotyczą terminu zakończenia robót, w przypadku zaistnienia okoliczności, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w szczególności:
wstrzymaniem robót przez Zamawiającego lub przerwy w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający,
innych  zmian spowodowanych warunkami niezależnymi i niezawinionymi przez Wykonawcę,
konieczności wykonania innych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, których wykonanie stanie się konieczne, a wykonanie zamówienia podstawowego będzie uzależnione od wykonania tych robót,
konieczności uzyskania decyzji pozwolenia na budowę na wymianę stolarki okiennej,
konieczności złożenia zgłoszenia na wymianę stolarki okiennej i związanego z tym czasu oczekiwania jego przyjęcia,
konieczności uzyskania nowych warunków technicznych na dostawę mediów do lokali,
konieczności podjęcia uchwały przez wspólnotę mieszkaniową z uwagi na ingerencję w części nieruchomości wspólnej np. klatka schodowa, piwnice, instalacje sanitarne, wlz, przewody kominowe, itp.
w przypadku wystąpienia jednej z okoliczności wymienionych w pkt f) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia robót budowlanych w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności
zmianie może ulec osoba Kierownika budowy lub kierowników robót jako przedstawicieli Wykonawcy pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego w przypadku  gdy:
zmiana osoby Kierownika budowy lub Kierowników robót nastąpi z przyczyn losowych, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy np. śmierci, choroby lub w przypadku rozwiązania przez Wykonawcę umowy z Kierownikiem budowy lub kierownikami robót,
zamawiający zaakceptuje zmianę Kierownika budowy lub kierowników robót, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanej osoby będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
zmianie może ulec podwykonawca lub może nastąpić rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych w przypadku, gdy:
proponowany inny podwykonawca (lub Wykonawca samodzielnie) spełni dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
realizacja umowy przez podwykonawców (zawarcie umów o podwykonawstwo) na etapie jej realizacji, może nastąpić w przypadku braku zadeklarowania realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców na etapie składania ofert, jeżeli:
w stosunku do części zamówienia, na którą ma być zawarta umowa o podwykonawstwo nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa.

2. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli:
zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu,
nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności:
zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści,
zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie,
zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikających z umowy,
polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym Wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust.1 pkt c.

 

XV. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Termin składania ofert:
21.07.2017 r godzina: 10:00,

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski

Termin związania ofertą: do 19.08.2017 r.


Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

 

Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane: Nie

 

Informacje dodatkowe:
DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT: 21.07.2017 r. godzina 10:15,

Miejsce: siedziba zamawiającego, 80-171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, w pokoju nr 6 - świetlica

OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Grażyna Pietrowska  stanowisko służbowe specjalista ds. zamówień publicznych,

80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel. 58 320 02 20

Adres poczty elektronicznej: nz@gznk.pl.

 

l.p. Załącznik Rozmar pliku Data dodania
1 ogłoszenie o zmianie ogłoszenia 4,6 MB 2017-07-18 14:37 pobierz
2 modyfikacja siwz. 4,58 MB 2017-07-18 14:36 pobierz
3 zmodyfikowany przedmiar - zał nr 8.2 1,72 MB 2017-07-18 14:35 pobierz
4 szkice stolarki okiennej- zał nr 13.3; 14.3; 15.3; 16.3 1,46 MB 2017-07-18 14:35 pobierz
5 odpowiedzi na pytania 564,14 KB 2017-07-18 14:35 pobierz
6 rysunek nr 05 - zał nr 1 e 128,15 KB 2017-07-06 15:05 pobierz
7 rysunek nr 04 - zał. nr 1d 135,5 KB 2017-07-06 15:04 pobierz
8 rysunek nr 03- zał nr 1c 116,27 KB 2017-07-06 15:04 pobierz
9 rysunek nr 02 - zał. nr 1b 123,45 KB 2017-07-06 15:03 pobierz
10 rysunek nr 01- zał. nr 1a 277,7 KB 2017-07-06 15:03 pobierz
11 projekt budowlany Traugutta 7 m 4 - zał. nr 1 1,09 MB 2017-07-06 15:03 pobierz
12 rysunek nr 3 - zał. nr 2c 2,07 MB 2017-07-06 15:02 pobierz
13 rysunek nr 02 - zał 2b 1,04 MB 2017-07-06 14:55 pobierz
14 rysumek nr 1 - zał. 2 a 101,97 KB 2017-07-06 14:55 pobierz
15 projekt budowlany instalacja gazu i c.o.- zał nr 2 95,69 KB 2017-07-06 14:54 pobierz
16 rysunek nr 03 - zał. nr 3c 116,09 KB 2017-07-06 14:54 pobierz
17 rysunek nr 02 - zał. nr 3b 123,27 KB 2017-07-06 14:53 pobierz
18 rysunek nr 01- zał nr 3 a 137,65 KB 2017-07-06 14:53 pobierz
19 projekt wykonawczy Traugutta 7 m 4 - zał nr 3 379,01 KB 2017-07-06 14:53 pobierz
20 rysunek nr 3 - zał nr 4c. 2,07 MB 2017-07-06 14:53 pobierz
21 rysunek nr 02 - zał nr 4b 1,04 MB 2017-07-06 14:52 pobierz
22 rysunek nr 01 - zał nr 4a 101,79 KB 2017-07-06 14:52 pobierz
23 projekt wykonawczy instalacja gazu i co Traugutta 7 m 4 -zał nr 4 275,71 KB 2017-07-06 14:52 pobierz
24 specyfikacja techniczna Traugutta & m 4- zał . nr 5 997,59 KB 2017-07-06 14:51 pobierz
25 specyfikacja techniczna Traugutta & m 4- zał nr 6 407,77 KB 2017-07-06 14:51 pobierz
26 specyfikacja techniczna Traugutta & m 4- zał. nr 7 849,84 KB 2017-07-06 14:51 pobierz
27 Tragutta 7 m 4 - przedmiar - zał nr 8.1 65,01 KB 2017-07-06 14:50 pobierz
28 Tragutta 7 m 4 przedmiar - zał nr 8 45,96 KB 2017-07-06 14:50 pobierz
29 Specyfikacje techniczne budowlana- zał nr 9. 449,01 KB 2017-07-06 14:49 pobierz
30 Specyfikacje techniczne - zał nr 10. 118,11 KB 2017-07-06 14:49 pobierz
31 Specyfikacje techniczne - zał nr 11 113,45 KB 2017-07-06 14:48 pobierz
32 Specyfikacje techniczne - zał nr 12 156,2 KB 2017-07-06 14:48 pobierz
33 Biskupia 25 m 6 przedmiar - zał nr 13.2 33,55 KB 2017-07-06 14:48 pobierz
34 Biskupia 25 m 6 przedmiar - zał nr 13.1 41,69 KB 2017-07-06 14:47 pobierz
35 Biskupia 25 m 6 przedmiar - zał nr 13 37,72 KB 2017-07-06 14:47 pobierz
36 Nadwiślańska 11 m 2 przedmiar - zał nr 14.2 96,18 KB 2017-07-06 14:47 pobierz
37 Nadwiślańska 11 m 2 przedmiar - zał nr 14.1 35,9 KB 2017-07-06 14:46 pobierz
38 Nadwiślańska 11 m 2 przedmiar - zał nr 14. 34,63 KB 2017-07-06 14:46 pobierz
39 Jasna 9 m 10 przedmiar - zał nr 15.2 30,25 KB 2017-07-06 14:46 pobierz
40 Jasna 9 m 10 przedmiar - zał nr 15.1 42,34 KB 2017-07-06 14:45 pobierz
41 Jasna 9 m 10 przedmiar - zał nr 15 35,17 KB 2017-07-06 14:45 pobierz
42 Rybaki Dolne 2 m 2a przedmiar - zał nr 16.2 31,6 KB 2017-07-06 14:44 pobierz
43 Rybaki Dolne 2 m 2a przedmiar - zał nr 16.1 44,71 KB 2017-07-06 14:43 pobierz
44 Rybaki Dolne 2 m 2a przedmiar - zał nr 16 35,9 KB 2017-07-06 14:43 pobierz
45 oświadczenie grupa kapitałowa - zał. nr 19. 174,01 KB 2017-07-06 14:42 pobierz
46 oswiadczenie warunki udzialu zał. 18. 273,42 KB 2017-07-06 14:42 pobierz
47 oswiadczenie podst. wykluczenia zał. 17 354,22 KB 2017-07-06 14:42 pobierz
48 wzór Umowa.pdf 291,5 KB 2017-07-06 14:41 pobierz
49 siwz.pdf 625,47 KB 2017-07-06 14:41 pobierz

Metryka

Publikacja:
Podmiot wytwarzający: Gdańskie Nieruchomości
Wytworzył: Daria Paprocka
Data wytworzenia: 2017-07-06
Podmiot publikujący: Gdańskie Nieruchomości
Opublikował: Daria Paprocka
Data publikacji: 2017-07-06 15:05
Ostatnia aktualizacja: 2017-09-05 11:41